خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هسا :

ساخت ایران ۱۴۰ ادامه دارد/ هواپیمای ۷۰ نفره ایرانی توسط هسا ساخته می‌شود

مطمئنا در امر هواپیماسازی به طراحی نیاز داریم وهمچنین با توجه به تحریمی که در آن قرار داریم از هر شرکت و کمپانی معتبری در ساخت این مدل از هواپیما استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل هسا از ادامه ساخت و تولید هواپیمای ایران ۱۴۰ خبر داد و گفت: شرکت هواپیمایی هسا ساخت و طراحی هواپیمایی ۷۰ نفره را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی سیرتی ، در جمع خبرنگاران و در حاشیه سومین همایش حمل و نقل ریلی اظهار داشت: هواپیمایی هسا در ساخت هواپیماهای کوچک تجربه دارد البته یک فروند هواپیمای ایران ۱۴۰ ساخته این شرکت سال گذشته دچار حادثه شد و چند تن از هم وطنان در این سانحه کشته شدند اما این شرکت به زودی هواپیمای بزرگتری را طراحی و تولید می‌کند.

وی ادامه داد: طراحی هواپیمای ۷۰ نفره ایرانی هسا هنوز بر روی کاغذ است اما توسط توان داخل ساخته خواهد شد.

مدیرعامل هسا افزود: دفتر و شرکت هسا طراحی این هواپیماهای ۷۰ نفره را بر عهده دارد که تجربیاتی که در ساخت ایران ۱۴۰ کسب کردیم در ساخت این هواپیما دنبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که موتور این هواپیما از چه کشوری وارد می‌شود گفت: مطمئنا در امر هواپیماسازی به طراحی نیاز داریم وهمچنین با توجه به تحریمی که در آن قرار داریم از هر شرکت و کمپانی معتبری در ساخت این مدل از هواپیما استفاده خواهیم کرد.

سیرتی در خاتمه با بیان اینکه هواپیمای ایران ۱۴۰ که سال گذشته سقوط کرد متعلق به شرکت هسا بود گفت: هر چند پس از سقوط هواپیما عنوان شداین هواپیما آنتونف ۱۴۰ است اما این هواپیما متعلق به شرکت هسا و تحت عنوان ایران ۱۴۰ بود.

کد خبر : ۲۷۷۵۸۵