خبرگزاری کار ایران

مشاور بیمه مرکزی در گفتگو با ایلنا:

ضریب نفوذ بیمه های بازرگانی در ایران نزدیک ٢ درصد است

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۵۵۵

سهم بیمه ها از تولید و بازارهای مالی در ایران نزدیک ٦ درصد و در آمریکا حدود ٤٠ درصد است.

خسروشاهی، مشاور مدیرعامل بیمه مرکزی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص نقش بیمه ها در اقتصاد کشور، گفت: امروزه رقابت در عرصه بیمه به گونه ای است که بیمه ها سود عمده ای از حق بیمه نمی برند، بلکه سود اصلی آنها از محل سرمایه گذاری ذخایر بیمه ای است. البته باید توجه داشت یکی از اصلی ترین کانالهای ورود منابع به بازار سرمایه در دنیا، بیمه ها هستند.

وی ادامه داد: در دنیا، بالای ٦٠ درصد حق بیمه های تولیدی شرکتهای بیمه، حق بیمه های عمر است که این نسبت در ایران زیر ١٠ درصد است.

خسروشاهی بیان داشت: اگر بتوانیم بیمه های زندگی در ایران را رونق دهیم، بسیاری از نابسامانی ها در بازار مسکن، ارز و طلا را می توانیم مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: بیمه ها در دنیا کلا دو نوع اند، بیمه های اجتماعی یا تأمین اجتماعی و بیمه های بازرگانی. بیمه های اجتماعی عموما شامل بیمه درمان، بازنشستگی، عمر و بیکاری هستند، ویژگی این بیمه ها در این است که بخشی از حق بیمه توسط دولت یا کارفرما پرداخت می شود اما در خصوص بیمه های بازرگانی باید بگوییم که بیمه های بازرگانی شامل بیمه آتش سوزی، اتومبیل، مسوولیت، باربری، اتکایی و ... است که حق بیمه را بیمه گذار پرداخت می کند.

وی افزود: در بیمه های اجتماعی، سازمان ارایه دهنده خدمت بیمه ای غیرانتفاعی است. اما در بیمه های بازرگانی هدف سازمان بیمه ای سودآوری است. البته بیمه های بازرگانی نیز می توانند بیمه های اجتماعی را عرضه کنند که در ایران به آن بیمه های تکمیلی می گویند. همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که ضریب نفوذ بیمه های بازرگانی در ایران نزدیک ٢ درصد و در دنیا ٧ درصد است.

وی گفت: سهم بیمه ها از تولید بازارهای مالی در ایران نزدیک ٦ درصد و در آمریکا حدود ٤٠ درصد است. همچنین وجود تعداد زیاد شرکتهای بیمه در بیمه های بازرگانی، درجه رقابت در بازار را افزایش می دهد. لذا امر مطلوبی محسوب می شود.

مشاور بیمه مرکزی در ادامه به امر واگذاری اشاره کرد و بیان داشت: واگذاری امر ارایه خدمت بیمه ای به تعداد معدودی شرکت بیمه ای، باعث إیجاد انحصار، افزایش قیمت و دست بالا داشتن شرکت بیمه می شود.

وی گفت: در دنیا، بیمه ها قدرت شان به اندازه بانک ها است. عرض کردم که در آمریکا از کل تولید بازارهای مالی، ٤٠ درصد برای بانکها، ٤٠ درصد برای بیمه ها و ٢٠ درصد متعلق بورس و صندوقها و ...است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز