خبرگزاری کار ایران

مدیریت روابط بین الملل دانشگاه کردستان خبرداد:

امضای تفاهم نامه مشترک همکاری میان دانشگاه کردستان و دانشگاه کویه عراق

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۷۴۷

مدیریت روابط بین الملل دانشگاه کردستان گفت: نشست هیات رئیسه دانشگاه کردستان و هیات اعزامی دانشگاه کویه اقلیم کردستان عراق با امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عبدالله حسن زاده در این نشست گفت: دانشگاه کردستان هم اکنون مسئول کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری‌های بین المللی با اقلیم کردستان عراق است.

حسن زاده افزود: مدیریت روابط بین الملل دانشگاه کردستان با ابلاغیه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در جهت گسترش ارتباطات و مراودات علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های مهم و تراز اول دنیا در تلاش برای تقویت این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه تهیه و تنظیم پیش نویس قراردادها و موافقت نامه بخشی از وظایف مدیریت روابط بین الملل است، گفت: تهیه و پیشنهاد طرح‌ها و پروژه‌های بین المللی دانشگاه و اقدام لازم در جهت اجرایی کردن آن و هماهنگی برای انجام بازدیدهای علمی از دیگر وظایف ماست.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه کردستان افزود: هم اکنون 42 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند و از امکانات دانشگاه بهره می‌برند.

وی اظهار کرد: تاکنون امضای تفاهم نامه با 7 دانشگاه عراقی، 5 دانشگاه ایرانی و 2 دانشگاه ژاپنی در دستور کار بوده و اجرای فعالیت‌های پژوهشی، تبادل مطالب آموزشی، تشکیل دوره‌های مشترک و تبادل دانشجو از محورهای این تفاهم نامه‌ها بوده است.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه کردستان بیان کرد: پروژه بین المللی سازی نظام آموزش عالی در ایران با حضور 9 دانشگاه ایران و اروپا، از جمله دانشگاه‌های اسپانیا، اتریش و اسکاتلند با قدرت اجرایی می‌شود.

حسن زاده مفاد تفاهم نامه میان دانشگاه کردستان و دانشگاه کویه را در حوزه های پژوهشی، آموزشی، برگزاری کنفرانس های مشترک علمی و تبادل دانشجو عنوان کرد.

وی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه کویه خواست، محور برنامه‌های خود را بر توسعه روابط فی مابین دانشگاهی پایه گذاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز