خبرگزاری کار ایران

با حکم هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی؛

"مجمع اسلامی دانشجویان" دانشگاه کرمان تعلیق شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۸۹۷

تشکل دانشجویی اصلاح طلب "مجمع اسلامی دانشجویان" دانشگاه باهنر از سوی هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی این دانشگاه به مدت سه ماه تعلیق شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خسرو بنی اسدی دبیر مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان با اعلام این خبر افزود: دلیل این حکم از سوی دبیرخانه هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی، انتشار اخباری مبنی بر اعتصاب غذای ک زندانی در برد تشکل عنوان شده است.

وی ادامه داد: طبق این حکم تشکل تا پایان فروردین ماه ۹۶ از هرگونه فعالیت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مطبوعاتی منع شده است، این درحالیست که این بازه زمانی از لحاظ نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم بوده و می تواند بیشترین تاثیر در فعالیت های دانشجویی از بُعد آگاه سازی را داشته باشد.

بنی اسدی با تاکید بر اینکه اعتراض خود را به شیوه قانونی و از مجاری مسئول به وزارت علوم خواهیم رساند اظهار داشت: به این شیوه برخورد به شدت اعتراض داریم زیرا قبل از صدور حکم به ما گفته شده بود که نسبت به این مساله ، ۳ تشکل دانشجویی شکایت کرده اند اما نه نامی از این تشکل ها می برند و نه شکایت نامه ای را به ما نشان داده اند و این مصداق  برخوردهای سلیقه ای با تشکل های دانشجویی است.

دبیر مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر با بیان اینکه جزئیات تخلف مجمع باید بصورت کتبی به ما تفهیم می شد ولی این کار صورت نگرفته است توضیح داد: مجمع اسلامی در جهت مصالح نظام گام برداشته اما چون به مذاق برخی ها که اتفاقا از سخنرانی دکتر مطهری در دانشگاه باهنر که به دعوت این تشکل برگزار شده بود رضایت نداشته، خوش نیامده؛ موجبات صدور این حکم فراهم آمده است.

وی در پایان با ابراز تاسف از اینگونه تعلیق‌ها که شامل تشکل‌های دانشجویی می‌شود، تاکید کرد: اینگونه برخوردهای عجولانه و غیرمنطقی باعث سرخوردگی قشر عظیم جوانان و دانشجویان شده و این مشارکت را به حداقل می رساند.

بر اساس این گزارش پیش از این و در دولت یازدهم، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با حکمی از سوی هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه با تعلیقی چند ماه مواجه شده بود.

 "مجمع اسلامی دانشجویان" دانشگاه کرمان تعلیق شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز