خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور خبر داد

بیش از ۱۳۰ میلیون خدمات درمانی به بیمه شدگان درسا ل 93

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: در سال ۹۳ بیش از ۱۳۰ میلیون خدمات درمان سرپایی و یک میلیون درمان بستری توسط این سازمان به بیمه شدگان ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، سید تقی نوربخش دیشب در مراسم افتتاح مرکز فوق تخصصی جراحی قلب باز بیمارستان منطقه‌ای ولیعصر (عج) قائم شهر با بیان اینکه مهم‌ترین تولید سازمان تامین اجتماعی ایجاد امنیت اجتماعی است اظهار داشت: همانند تمامی سازمانهای بیمه اجتماعی در سراسر دنیا این کار انجام می‌شود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی توانست به زیرمجموعه و بیمه شدگانی که افتخار خدمت رسانی به آن‌ها را دارد خدمات ارائه دهد که این مجموعه شامل ۵میلیون نفر مستمری بگیر اصلی با خانواده و ۳۵ میلیون نفر بیمه شده اصلی با خانواده‌هایشان می‌شود که از مرز ۵۰ میلیون نفر در کشور تجاوز می‌کند.

نوربخش با بیان اینکه اقتصاد جامعه تحت فشار و تحریم بوده است اظهار داشت: با تدابیر دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای، در به ثمر رساندن مذاکرات هسته‌ای دریچه‌های امید به روی اقتصاد جامعه گشوده شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در سالهای ۹۲ و ۹۳، ۲۵ درصد میزان مستمری را افزایش داد و در سال ۹۴، این رقم به ۱۵ درصد رسید و در تمام این سال‌ها میزان افزایش مستمری‌ها از نرخ تورم بیشتر بوده است و مستمری‌ها بدون حتی یک روز تأخیر پرداخت شده است.

نوربخش با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی توانست در سال ۹۳ بیش از ۱۳۰میلیون درمان سرپایی و یک میلیون درمان بستری را تقدیم بیمه شدگان نماید

اظهار داشت: سازمان با در اختیار داشتن ۸۰ بیمارستان و ۳۰۰ مرکز درمانی معدل دومین تولید کننده درمان در کشور را دارد.

وی تصریح کرد: همگام با طرح تحول سلامت توانستیم این راهبرد اصلی دولت را تقویت کرده و در بخش امنیت اجتماعی و درمان، گامهای بزرگی برداریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور به مرکز فوق تخصصی جراحی قلب باز بیمارستان ولیعصر اشاره کرد و افزود: این بیمارستان ششمین مرکز درمانی در مازندران است که بعد از ۳ سال با ۲۵ تخت و اتاق عمل بسیار مجهز و با رعایت استانداردهای جهانی افتتاح شد.

نوربخش اظهار داشت: این مرکز مجهز به آنژیو قلب، مغز و سایر عروق بدن بوده و دستگاه‌ام. آر. آی این مرکز می‌تواند تا سالهای آینده جوابگوی استان باشد.

وی در پایان گفت: در استان مازندران یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۲۵۰ هزار نفر مستمری بگیر وجود دارد که حدود ۶۰ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و یکی از استانهایی است که ضریب نفوذ بیمه شده تامین اجتماعی بالا‌تر از میانگین کشوری است.

کد خبر : ۳۱۲۸۹۳