خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان

بانک‌های خصوصی در تولید مشارکت نکنند،تعطیل می‌شوند

استاندار لرستان با تاکید بر ایفای نقش فعال بانک‌های خصوصی در تولید واشتغال استان افزود: چنانچه بانک‌های خصوصی در این موضوع همکاری نکنند با مصوبه شورای تامین و همکاری بانک مرکزی تعطیل خواهند شد.

به گزارش خبرنگارایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: اشتغال و تولید مشکل فعلی استان بوده و چنانچه بانک‌های خصوصی نمی‌توانند در این حوزه به استان کمک کنند اعلام کرده تا در این خصوص با همکاری بانک مرکزی تصمیم‌گیری شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته 75 درصد تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد استان تحقق یافته که 657 میلیارد ریال تسهیلات امسال به منظور بیش از چهار هزار و 100 فرصت شغلی باید 130 درصد تحقق یابد.

وی با تاکید بر همدلی و هماهنگی بانک‌ها و دستگاه‌های استان ادامه داد: بانک‌های استان نباید با بخش نامه‌های داخلی مصوبه بانک مرکزی را وتو کنند بلکه با مراجعه به تهران و رفع مشکلات، مصوبه بانک مرکزی را اجرایی کنند.

بازوند همچنین با انتقاد از برخی فرمانداران نسبت به بی‌توجهی به مسئله اشتغالزایی افزود: با وضعیت کنونی استان باید از هر فرصتی برای ایجاد فرصت‌های شغلی استفاده شود و فرمانداران در این راستا بسیار موثر هستند.

وی ادامه داد: به همین منظور سه شهر بروجرد، ازنا و رومشکان به که تسهیلات نه‌چندان قابل قبولی در راستای اشتغال مددجویان کمیته امداد پرداخت کرده‌اند باید تا پایان سال‌جاری این عقب افتادگی را جبران کنند.

بازوند یادآورشد: با توافقات انجام شده، به تازگی مجوز ایجاد دو شعبه بانک شهر در استان مصوب شده که در این راستا معادل مبلغ سرمایه‌گذاری شده مردم ، اعتبار عمرانی از جانب بانک پرداخت می‌شود.

کد خبر : ۲۸۶۲۲۹