خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

اجرای طرح "یارانه تا کارانه" در سالجاری

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۴۱۸

قردارد شیوه‌نامه پرداخت و بازپرداخت وام ویژه دانشجویان دکتری با حضور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهادی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به امضای یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و رئیس بانک توسعه و تعاون رسید.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی روز یکشنبه در 'مراسم امضای قرارداد همکاری پرداخت وام به دانش آموختگان دانشگاهی ' که با حضور مسئولان صندوق رفاه دانشجویان و بانک توسعه تعاون در محل وزارت علوم،تحقیقات و فناوری برگزار شد،افزود: برنامه های اشتغال وزارت کار در شورای عالی اشتغال مصوب شده و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هم این برنامه ها را مصوب کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه منابع انسانی یکی از مسایل جدی است که از سوی دولت تدبیر و امید پیگیری می شود، افزود: توسعه منابع انسانی در کشورهای چین ،ژاپن، کره جنوبی و برزیل پیگیری می شود.

ربیعی افزود:بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهی می توانند در قالب تعاونی ها فعالیت های خود را ساماندهی کنند.

وی ادامه داد: برنامه های اشتغال وزارت کار بر مبنای مزیت های منطقه ای و رسته های پر اشتغال در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات مولد، فناوری اطلاعات و ارتباطات شناسایی شده اند.

وی همچنین از تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومان برای ارتقا فنی خبر داد و گفت: دانشجویانی که در حال فارغ التحصیلی هستند این آمادگی ایجاد شده که بتوانند به پارک های علمی و فناوری وصل شوند.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح (از کلاس تا کار) گفت :‌ در این طرح امکان اتصال فارغ التحصیلان به بازار کار فراهم می شود ، ما اسم این طرح را ' کتک ' گذاشتیم تا برخی کاندیداها این طرح را به نام خود نزنند.

ربیعی، همچنین با اشاره به طرح 'یارانه تا کارانه' گفت: این طرح به شکل پایلوت در استان های گلستان، قزوین و کردستان اجرایی شد. در سال ۱۳۹۵ سامانه این طرح در استان های دیگر کشور راه اندازی و همچنین تامین اعتبار شد و از سال جاری در کشور اجرایی خواهد شد.

ربیعی با یادآوری اینکه در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی علاوه بر برنامه های اشتغال، برنامه های رفاهی پیگیری می شود،گفت: مسائل رفاهی نظیر کودکان کار،ساماندهی بی خانمان ها، ثبت نام کودکان بازمانده از تحصیل در مدارس، بیمه درمان محرومان و بسیاری از اقدامات ارزشمند دیگر از سوی این وزارت کار پیگیری شده و نتایج خوبی هم از آن بدست آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز