خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

دولت یازدهم ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها را تقویت کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۵۴۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دولت یازدهم ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها تقویت شد و این امکان فراهم شد که استادان و دانشجویان دکترا فرصت های مطالعاتی خودرا در صنایع داخل کشور بگذرانند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد فرهادی در مراسم امضای تفاهم نامه ده جانبه طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو با اشاره به حضور دانشگاههای صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر در این پروژه گفت: با تفاهم نامه هایی که وزارت علوم با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد کرد زمینه حضور دانشمندان و دانشگاهیان در صنایع کشور فراهم شده است و دانش آموختگان دوره دکترا می توانند به عنوان محقق دوره پسا دکتری در مراکز صنعتی در خصوص موضوعات خاصی پژوهش کنند.

وی افزود: همچنین با هماهنگی هایی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است، دانش آموختگان دانشگاهها باید در دوره های کارورزی در صنایع و کارخانه ها شرکت کرده و برای ورود به بازار کار تجربه کسب کنند.

وزیر علوم اظهار داشت: در بازنگری برنامه های درسی بویژه در رشته های فنی و مهندسی به موضوع مهارت آموزی و انطباق برنامه های درسی با بازار کار و نیازهای جامعه توجه شده است و تعداد واحدهای درسی عملی نسبت به گذشته تا ۳ برابر افزایش یافته است.

دکتر فرهادی با اشاره به تحصیل ۸۰۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۹۶ هزار دانشجو دوره دکترا گفت: همسویی پژوهش ها و پایان نامه های این جمعیت عظیم با نیازهای کشور می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی افزود: در راستای ایجاد ارتباط میان محققان با سازمانها و شرکت های خصوصی نیازمند پژوهش، سامانه موسوم به ساعت در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات وزارت علوم" ایرانداک" راه اندازی شده است که این سامانه پیوند میان پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند و سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند.

گفتنی است مراسم امضای تفاهم نامه ده جانبه طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو امروز با حضور وزرای علوم تحقیقات و فناوری و صنعت، معدن و تجارت در محل شرکت ساپکو برگزار شد و بر اساس این تفاهم نامه ۲۳ محصول مختلف در ۱۰ سال آینده تولید خواهند شد و اولین محصول در کمتر از سه سال آینده روانه بازار می شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز