خبرگزاری کار ایران

طرح سامانه دانشجویی رونمایی شد/معرفی دانشجویان برگزیده و مبادله ارز دانشجویی در کمترین زمان

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۴۸۹

سامانه جامع امور دانشجویان برای ارایه خدمات و اطلاعات راه‌اندازی شده است. در این سامانه کار از سرعت و دقت بیشتری برخوردار و از اشتباهات و تخلفات آن کاسته می‌شود. همچنین هزینه‌ها کاهش یافته و امکان ارتباط با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها چه برای ایرانیان و خارجی‌ها و دانشجویان ایرانی مقیم خارج فراهم می‌شود.

مجتبی ‌صدیقی (معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان) در مراسم رونمایی از طرح سامانه دانشجویی گفت: در بخش‌های مختلف چه داخل و خارج و دانشجویان غیرایرانی و فارغ‌التحصیلان باید خدمت‌رسانی داشتیم. در بعضی بخش‌ها هم خدمت‌رسانی‌های الکترونیک داشته‌ایم اما تا امروز یک سامانه جامع که دانشجو به کمک آن بتوانند بدون حضور؛ کار را جلو ببرد وجود نداشت. این کار هم‌اکنون درحال سرویس‌دهی هست.

رییس سازمان امور دانشجویی افزود: امروز بخش‌های پرمراجعه‌تر افتتاح می‌شود. چهار اداره کل که پرمراجعه‌ترین بخش‌های وزارتخانه هستند؛ در سامانه افتتاح شده و کارهای آنها نیز برای بهره‌برداری انجام شده است. بخشی از امور هم تحویل همکارانم در سازمان اداره دانشجویان خواهد شد. بخش‌های کم‌مراجعه‌تر نیز در دو یا سه ماه آینده تکمیل خواهند شد.

مجتبی صدیقی در مورد مشکلات ارزشی دانشجویان خارج از کشور نیز گفت: دانشجویان در خارج از کشور در منزل مدارک‌شان را لود می‌کنند و سفارت ایران از طریق سیستم تاک آن را تایید می‌کند. همزمان براساس تایید سفارت ظرف چند دقیقه کار تایید انجام شده و اگر لازم باشد سیستم بانکی براساس درخواستی که دانشجو ارایه داده؛ ارز موردنیاز دانشجو را به خانواده او تحویل خواهد داد. به این وسیله به شدت رفت و آمدها و مزاحمت‌ها ار بین خواهد رفت.

او درباره بحث فرصت مطالعاتی نیز گفت: متقاضیان فرصت‌های مطالعاتی حداکثر یکبار احتیاج به مراجعه دارند. ما همیشه به دلیل کندی سیستم مراسم تقدیر از دانشجوی نمونه را یک سال دیرتر داشتیم اما الان با سیستم کنونی؛ دانشجویانی که ثبت‌نام کرده و مدارکشان را ارایه داده‌اند؛ بلافاصله در سطح دانشگاه کار انجام شده و سیستم داوری به صورت آنلاین در کشور انجام می‌شود.

وی افزود: مراسم معرفی دانشجویان نمونه امسال در روز چهارم اسفند برگزار می‌شود. در این مراسم معاون اول رییس جمهور حضور داشته و از دانشجویان نمونه در وزارت علوم و وزارت بهداشت تقدیر می‌شود.

محمد فرهادی (وزیر علوم) نیز در مراسم رونمایی از سامانه دانشجویی در محل سازمان امور دانشجویان ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: وقتی باید براساس اسناد بالادستی دولت الکترونیک برپا شود؛ وزارت علوم هم مستثنا نیست و باید در این بخش اقدامات لازم را انجام می‌داد. از اوایل این دولت که من در جریان هستم؛ کار هم‌اکنون سرعت گرفته و ما سال ۱۳۹۵ را سال استقرار دولت الکترونیک در حوزه‌های مربوط به وزارت علوم نامیده‌ایم.

فرهادی ادامه داد: در سازمان امور دانشجویان؛ سامانه جامع امور دانشجویان برای ارایه خدمات و اطلاعات راه‌اندازی شده است. در این سامانه کار از سرعت و دقت بیشتری برخوردار و از اشتباهات و تخلفات آن کاسته می‌شود. همچنین هزینه‌ها کاهش یافته و امکان ارتباط با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها چه برای ایرانیان و خارجی‌ها و دانشجویان ایرانی مقیم خارج فراهم می‌شود.

وی با اعلام این آمار که؛ در داخل کشور براساس آخرین آمار حدود ۳۰۰۰۰ دانشجو داریم که ۷ ۸ هزار نفر عضو دانشگاه آزاد هستند ؛ یادآور شد: ما  نظام جامع اطلاعات و آمار را خواهیم داشت. بین دانشگاه‌ها هم باید با این حوزه‌ها و خصوصا سازمان امور دانشجویان ارتباط برقرار شود.

فرهادی در پاسخ به ایلنا درباره پایان دوره ریاست تهران‌چی در دانشگاه شهید بهشتی آنهم با تاخیر و همراه با تنش‌های خبری و نیز ادعای عزل ایشان از ریاست دانشگاه گفت: ایشان دوره چهار ساله‌شان تمام شده بود و طبق آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه باید یا تمدید می‌شد یا شخص دیگری به جای او انتخاب می‌شد که در پایان دوران ریاست؛ فرد دیگری به جای ایشان انتخاب شد.

در حاشیه همایش رونمایی از سامانه امور دانشجویان که با حضور محمد فرهادی وزیر علوم برگزار شد، ابوالحسن ریاضی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویی از فرخ‌لقا حاتمی دانشجوی پیام‌نور یاسوج که موفق به فتح قله ۵۸۹۵ متری کلیمانجارو در تانزانیا شده است؛ تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز