خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم خبر داد:

تصویب لایحه مقابله با تخلفات علمی در دولت

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۱۰۹

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه مقابله با تخلفات علمی در دولت تصویب شده و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

به گزارش ایلنا، محمد فرهادی در این دیدار ضمن اشاره به اینکه طرح آمایش آموزش عالی در نوبت تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد، گفت: این طرح برای ساماندهی آموزش عالی و کیفی سازی آن بسیار مهم است.

وی افزود: از این پس، ساماندهی موسسات آموزش عالی به ویژه موسسات آموزش عالی غیردولتی در کشور و ایجاد رشته ها و مراکز آموزش عالی بر اساس طرح آمایش آموزش عالی انجام می شود و هرگونه تاسیس، ادغام، تجمیع و انحلال موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی بر اساس طرح آمایش آموزش عالی صورت خواهد گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: تاکنون ۳۰۰برنامه درسی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی بازنگری شده است و در راستای انطباق دروس با نیازهای کشور بازنگری با جدیت در حال انجام است. در رشته های علوم انسانی این بازنگری با نظارت شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می شود.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در آستانه طرح مباحث بودجه ای در مجلس شورای اسلامی هستیم گفت: سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی صرفا چهل و هفت صدم درصد است که باید در سال اول برنامه ششم توسعه به ۱درصد و سال پایانی آن به ۴درصد تولید ناخالص ملی افزایش یابد لذا نیازمند توجه خاص نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه همچنان سرعت و سهم ایران در تولید علم جهانی روبه افزایش است، گفت: حفظ موقعیت علمی و جهش به سمت مرجعیت علمی در دنیا نیازمند سرمایه گذاری کلان در بخش پژوهش و به روز رسانی  تجهیزات آزمایشگاهی است که حداقل به یک میلیارد دلار سرمایه مالی  نیاز دارد.

فرهادی با اشاره به قرار گرفتن ۸ دانشگاه ایران در جمع دانشگاههای تاثیرگذار دنیا  در رده بندی اخیر  تامسون رویترز گفت : این دانشگاهها از لحاظ ارتباط با صنعت امتیازات بسیار بالایی در این رتبه بندی کسب کردند.

وی موضوع ارتباط با صنعت را از برنامه های مهم مورد حمایت وزارت علوم دانست و ایجاد دفاتر انتقال تکنولوژی در دانشگاهها و دفاتر ارتباط با دانشگاهها در صنایع  و ایجاد دوره پسا دکترای صنعتی را در همین راستا اعلام کرد.

در این نشست معاونان وزیر علوم گزارشی از حوزه کاری خود ارائه دادند و اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی نیز دیدگاهها و سوالات خود را در حوزه آموزش عالی بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز