خبرگزاری کار ایران

ابتکار در گفت‌و‌گو با ایلنا:

وزارت راه ساز و کار اجرایی تغییر مسیر گلستان را فراهم کند/مهار ریزگردهای خارجی امکان پذیر نیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در رابطه با تغییر مسیر جاده گلستان وزارت راه باید ساز و کار را پیدا کند که هنوز اقدامی صورت نداده و امیدوارم این وزارتخانه در این زمینه هرچه سریعتر اقدام کند.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه مشکل کار تغییر مسیر جاده گلستان تامین بودجه مورد نیاز آن است، اظهار داشت: همه مراحل تصویب و تایید شده و وزارت راه همکاری خوبی داشته است.

وی افزود: گزینه جدید کاملا مورد تایید سازمان است و ارزیابی آن هم تایید شده و امیدوارم بتوانند اعتبارات مورد نیاز و یا سرمایه گذار را برای این موضوع پیدا کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: ما یک سری پیشنهاداتی را در ارتباط با مشارکت بخش خصوصی مطرح کردیم اما وزارت راه باید ساز و کار را پیدا کند که هنوز اقدامی صورت نداده و امیدوارم این وزارتخانه در این زمینه هرچه سریعتر اقدام کند.

مهار ریزگردهایی که از خارج می آیند، امکان پذیر نیست

ابتکار درباره اینکه ریزگرد‌ها در سال ۹۴ بار دیگر استان خوزستان را فراگرفته و به نوعی سلام دوباره ریزگرد‌ها را شاهد هستیم و اینکه چرا سازمان تاکنون نتوانسته اقدام قابل توجهی را در راستای مهار ریزگرد‌ها انجام دهد؟ اظهار داشت: سلام ریزگرد‌ها حالا حالا‌ها ادامه خواهد داشت و با اقدام یک بار و دو بار هم جواب نمی‌دهد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: ضمن اینکه این ریزگرد‌ها از خارج از ایران بوده و ما نمی‌توانیم در ارتباط با گرد و غباری که از عربستان می‌آید، کاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: البته تاکنون همکاری‌های بین المللی، پیگیری و مکاتبات زیادی در این زمینه و برای ایجاد صندوق منطقه‌ای مقابله با گرد و غبار داشته‌ایم و همچنین تذکرات لازم را در ارتباط با این موضوع داده‌ایم.

کد خبر : ۲۷۰۳۹۰