خبرگزاری کار ایران

فرزاد مختاری، مدیر دفتر شرکت لبنیاتی میهن در کشور روسیه:

حضور پرقدرت شرکت لبنیاتی «میهن» در بازارهای روسیه و کشورهای CIS

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۲۶۱

مدیر دفتر شرکت لبنیاتی میهن در مسکو گفت: شرکت میهن علاوه بر کشورهای مختلف منطقه، از حدود یک سال قبل به‌صورت جدی در بازار روسیه حضور دارد و محصولات «میهن» در این کشور مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، فرزاد مختاری عنوان کرد: شرکت لبنیاتی میهن علاوه بر کشورهای منطقه مانند: عراق، پاکستان، افغانستان، بحرین، امارات و... تقریبا از یک سال قبل در کشورهای حوزه CIS نیز حضور پیدا کرده‌ است و در حال حاضر به برخی از این کشورها مانند: روسیه و قزاقستان صادرات دارد و برخی کشورها مانند ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان نیز به‌زودی به مقاصد صادراتی این شرکت تبدیل خواهند شد.

مدیر دفتر شرکت لبنیاتی میهن در مسکو با اشاره به سخت‌گیری‌های کشور روسیه برای صادرات محصولات غذایی، گفت: استانداردهای غذایی کشور روسیه بسیار بالا و سخت‌گیرانه است و صادرات غذایی به‌خصوص لبنیات به این کشور نیاز به تبحر خاصی دارد و ما نیز به‌عنوان یک شرکت ایرانی پس از تلاش‌های زیاد، استانداردهای بهداشتی و تولیدی شرکت را ارتقا داده‌ایم و موفق به صادرات محصولات خود به این کشور شده‌ایم.

نظارت‌های وقت‌گیر سازمان دامپزشکی

مختاری در ادامه به برخی موانع و مشکلات صادراتی اشاره و اظهار داشت: برخی کنترل‌ها از سمت سازمان دامپزشکی صورت می‌گیرد که زمان زیادی از ما تلف می‌کند و گاهی حدود 10 روز تا دو هفته از ما زمان می‌گیرد؛ یعنی محصولاتی که ظرف مدت 2 الی 3 روز تولید می‌شوند، حدود دو هفته درگیر آزمایش‌های سازمان دامپزشکی هستند.

وی اضافه کرد: وقتی یک شرکت مجوزهای لازم برای صادرات را دریافت کرده باشد، دیگر دلیلی برای آزمایش همه محصولات آن نیست و می‌توان به‌صورت دوره‌ای چند ماهه یا تصادفی از این محصولات نمونه‌برداری و آزمایش کرد تا در سرعت صادرات ما اختلال ایجاد نشود؛ شرایطی ایجاد می‌شود که مشتریان ما منتظر محصولات هستند اما به دلیل آزمایش‌های سازمان دامپزشکی، محصول معطل می‌شود.

مختاری همچنین با اشاره به وجود برخی مشکلات لجستیکی و حمل‌ونقل، گفت: معطل شدن ماشین‌های حمل بار در گمرک یکی دیگر از مشکلات است که به نوبه خود باعث کند شدن سرعت کار می‌شود؛ تشریفات گمرکی وقت‌گیر است و لازم است که سرعت کار را بالا ببرد.

وی با اشاره به اهمیت صادرات محصولات میهن به کشور روسیه، گفت: وقتی که یک کالای ایرانی وارد کشور دیگری شود، باعث می‌شود که توانمندی شرکت‌های ایرانی به نمایش گذاشته شود و به خودی خود راه را برای دیگر شرکت‌ها نیز تا حدودی هموار می‌کند تا آنها هم بتوانند محصولات خود را صادر نمایند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز