خبرگزاری کار ایران

دو کتاب تازۀ انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۹۷۵

کتاب «کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (۱۳۶۳-۱۴۰۱ش)» در دو جلد، به‌کوشش فرشته مجیدی و زیر نظر سیدعلی آل‌داود و کتاب «رودبارِ اَلَموت (مجموعۀ مقاله‌ها)»، تألیف عنایت‌الله مجیدی و به‌کوشش زهرا سیفی منتشر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، دو کتاب تازۀ از سوی انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) منتشر شد و در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

انتشار شرح و معرفی «کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی»

«کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (۱۳۶۳-۱۴۰۱ش)»، در دو جلد، به‌کوشش فرشته مجیدی و زیر نظر سیدعلی آل‌داود نشر یافته است.

«سیدعلی آل‌داود»، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و ناظر این اثر، در بخشی از مقدمۀ خود بر این کتاب آورده است: «از زمان تأسیس و شروع به کار مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در ۱۳۶۲ تاکنون که نزدیک به چهل سال است مجموعه‌ها و کتابخانه‌های نفیس متعدد به این مرکز اهدا شده و با جرئت می‌توان ادعا کرد حداقل در کشور ما تاکنون چنین حجمی از اهدا و با این تعداد زیاد اهداکننده بی‌سابقه است. در مدت زمان نزدیک به چهل سال ۱۷۳ مجموعه به کتابخانۀ دائرةالمعارف اهدا شده و اهداکنندگان عموماً از افراد صاحب‌نام و دانشمندان و نام‌آوران عرصه‌های مختلف بوده‌اند و بیشتر آنان در زمان حیات خود مبادرت به اهدا و انتقال کتابهای خود به کتابخانۀ مرکز نموده‌اند. افتخاری بزرگ برای دائرةالمعارف و مسئولان و مدیران آنجاست که توانسته‌اند در مدت چند دهۀ کوتاه اعتماد عمومی اکثر دانشمندان نامور مملکت را جلب نمایند.»

مجموعۀ دوجلدی «کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی» در ۱۲۱۳ صفحه، با شمارگان ۷۰۰ نسخه و به‌بهای یک‌میلیون و ۲۴۰هزار تومان منتشر شده است.

انتشار مجموعۀ مقالاتی دربارۀ «رودبارِ اَلَموت»

کتاب «رودبارِ اَلَموت (مجموعۀ مقاله‌ها)»، تألیف عنایت‌الله مجیدی و به‌کوشش زهرا سیفی به طبع رسیده است.

«عنایت‌الله مجیدی»، رئیس کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، در فرازی از پیشگفتار خود بر این اثر آورده است: «چندی پیش از این، مجموعه‌ای از مقاله‌های این بنده با نام الموت‌‎نامه انتشار یافت و مورد استقبال علاقمندان واقع شد. گویی آن نوشته‌های ناچیز برای پژوهشگرانی که در موضوعات مربوط به منطقۀ رودبار الموت و سرزمین تاریخی قزوین، به تحقیق مشغولند به کار آمده و مفید بوده است. گذشته از اینها، حقیقت این است که برای شخص خودم، که به تاریخ و فرهنگ آن منطقه عشق می‌ورزم، نوشتن، تصحیح و توضیح بر هر یک از این یادداشت‌ها به نوبۀ خود لذت بخش بوده است، زیرا آن‌ها را برای تألیف یک اثر مستقل و جامع در تاریخ و فرهنگ آن منطقه تا حدی ضرور می‌دیدم.»

کتاب «رودبارِ اَلَموت (مجموعۀ مقاله‌ها)» در ۴۶۴ صفحه، با شمارگان ۳۰۰ نسخه و به‌بهای ۴۸۵هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز