خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از سانحه منجر به شهادت رئیس‌جمهور و تیم همراهش

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۰۰۰

منابع رسمی خبر شهادت تمامی سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور را تایید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بالگرد رئیس جمهور و همراهان ظهر روز گذشته  در جریان سفر به آذربایجان شرقی و افتتاح دو سد در حین ماموریت دچار سانحه شد.

تشکیل جلسه فوق العاده هیات دولت

در پی وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور و تیم همراه اون هیات دولت به صورت فوق العاده تشکیل جلسه داد.

 هیات دولت زمان و مکان دقیق مراسم وداع با پیکر رئیس‌جمهور و همراهان او را متعاقبا به اطلاع ملت ایران خواهد رساند.

تایید خبر شهادت همه سرنشینان

در این سانحه هوایی، رئیسی رئیس جمهور و همراهان او از جمله امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه،  آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز،  رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، و همچنین سرتیم حفاظت رئیس جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

نیروهای امدادی به بقایای بالگرد رسیدند

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه نیروهای امدادی به بقایای بالگرد رسیدند، اعلام کرد: با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

نشانه‌ای از زنده بودن سرنشینان بالگرد نیست

 با ادامه روند جستجوهای هوایی همچنان نشانه‌ای از زنده بودن افراد یافت نشده است.

نیروهای امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند.

صدا و سیما اعلام کرد: هنوز تا وقتی که نیروهای امدادی به لاشه هلیکوپتر نرسیده‌اند نمی‌توان گفت تمام سرنشینان به شهادت رسیده‌اند.

تیم‌های جست‌وجو و نجات هلال‌احمر به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور رسیده‌اند

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، گفت: با توجه به رسیدن نیروهای امدادی هلال‌احمر به محل سانحه هواپیما، رئیس جمعیت هلال‌احمر در محل حاضر شد.

وی ادامه داد: ۷۳ تیم امدادی، در منطقه جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده در روستای طویل به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی حضور دارند.

کولیوند افزود: تیم‌های امدادی هلال‌احمر با وجود شرایط جوی منطقه، صعب العبور بودن و همچنین تاریکی شب، لحظه‌ای از تلاش نایستادند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: مه‌گرفته و بارانی بوده و عملیات جست‌وجو با وجود شرایط سخت و کاهش دید در منطقه و همچنین مخاطرات محیطی از سوی تیم‌های امدادی ادامه از عصر روز گذشته ادامه یافته است.

بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیدا شد

پیرحسین کولیوند، رئیس هلال‌احمر ایران از پیدا شدن محل بالگرد رئیس‌جمهور خبر داد. 

وی افزود که نیروهای امدادی در حال نزدیک شدن به محل حادثه هستند. 

همچنین محمد حسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره پیدا شدن محل سانحه هوایی رییس جمهور گفت: بله، محل سانحه هوایی رییس جمهور پیدا شد.

رئیس مجلس ترکیه: امیدوارم اخبار خوبی از رئیس‌جمهوری ایران و هیأت همراه وی بشنویم

نعمان کورتولموش» رئیس مجلس ترکیه در پی وقوع سانحه برای بالگرد حامل «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری ایران، با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی کرد. 

وی افزود که با کمال تاسف خبر وقوع سانحه برای بالگرد رئیس جمهوری ایران و هیأت همراه را دریافت کردم.

کورتولموش در ادامه گفت که ضمن ابراز همدردی با مردم دوست و برادر ایران و دولت محترم این کشور، امیدوارم اخبار خوبی از رئیس‌جمهوری ایران و هیأت همراه وی بشنویم.

نخستین هواپیمای ایل-۷۶ وزارت امور اضطراری روسیه عازم تبریز شد

وزارت امور اضطراری روسیه برای کمک به عملیات جست‌وجو و نجات بالگرد حامل «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری ایران، فرودگاه ژوکوفسکی را به مقصد تبریز ترک کرد. 

پیش از این، وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرده بود که گروهی متشکل از ۴۷ نیروی ویژه و مجهز به ابزار با وضوح و قابلیت کنترل بالا و بالگرد، در حال آماده شدن و پرواز از مسکو به سمت تبریز است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، تجهیزات ویژه در فرودگاه ژوکوفسکی نزدیک مسکو در حال بارگیری است.

 

گزارش آناتولی درباره شناسایی مختصات محل وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور

 

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که هواپیمای بدون سرنشین «آکینجی» ترکیه منبع گرمایی را شناسایی کرد که احتمال می‌رود محل وقوع سانحه برای بالگرد حامل «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری ایران باشد.

بر اساس این گزارش، مختصات شناسایی‌شده توسط این هواپیمای بدون سرنشین در اختیار مسئولان ایرانی قرار گرفته است. ش

 

اعزام ۲ هواپیما به همراه بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان به تبریز با دستور پوتین

 

 دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در تماس مجدد با معاون اول رئیس جمهور گفت: جلسه فوق العاده رئیس جمهور این کشور با حضور مقامات عالی دولتی روسیه و سفیر ایران برگزار شد و آقای پوتین ضمن ابراز سلام و همدلی به رهبری معظم و ملت بزرگ ایران‌؛ آرزوی سلامت برای آیت الله رئیسی و هیئت همراهشان دارد.

ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه بامداد دوشنبه در تماس مجدد با آقای مخبر گفت: با دستور رئیس جمهور روسیه تا ساعتی دیگر دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگردهای ویژه به همراه ۵۰ نیروی امداد حرفه ای کوهستان به تبریز اعزام خواهد شد.

وی افزود: صبح امروز (دوشنبه) نیز دو فروند بالگرد روسی از ارمنستان عازم تبریز خواهند شد.

 

عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تیم های تخصصی جستجو و نجات همچنان به عملیات ادامه می دهند.

وی ادامه داد: محل هایی را که پیش بینی می کردیم جستجو کرده ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم و عملیات همچنان ادامه دارد.

 

استقرار تیم پزشکی با تجهیزات کامل در محل سانحه

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در منطقه ورزقان گفت: تیم پزشکی با همه امکانات در نزدیکی محل حادثه مستقر شده است.

وی ادامه داد: آمبولانس‌های فراوانی در محل حضور دارند تا پس از اعلام خبر یافتن مفقودین سریعا به محل بروند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: ۲ اتوبوس‌آمبولانس و ۱۲ آمبولانس در منطقه حضور دارند تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود.

 

تیم های پیاده ۳ ساعت تا منطقه مدنظر راه دارند

محمد کبادی معاون امداد و نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  گفت: در تماس با منطقه عملیاتی داشتیم آقای کولیوند و سردار محمودی در ساختمان اداری معدن مس مستقر شده اند.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی سازماندهی شده اند. یک منطقه ای مد نظر است که تیم های پیاده سه ساعت پیاده تا آنجا راه دارند ما امیدواریم که خبر به ما برسد.

وی ادامه داد: تیم های نیروهای مسلح نیز عملیات جستجو را انجام می دهند و تیم های عملیات هلال احمر نیز همراه آنها هستند.

هنوز خبر جدیدی از بالگرد رئیس‌جمهور و سرنشینان آن نیست

عملیات تجسس با قوت ادامه دارد

هنوز خبر جدیدی از بالگرد و سرنشینان آن نیست. اما عملیات تجسس توسط تیم های امدادی علیرغم برودت هوا همچنان با قوت ادامه دارد.

امام جمعه تبریز در تماس خود گفته بود حالم بد است اما صدای آمبولانس را می‌شنوم

مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت خارجه در تماس تلفنی با شبکه خبر با اشاره به برنامه های امروز رئیس‌جمهور گفت: بعد از اینکه هواپیما در تبریز نشست با بالگرد به محل آب بند که مسیر کریدور ارس که از آذربایجان به ایران و از آنجا به نخجوان می‌رسد، رفتیم و بازدیدی داشتند دستوراتی در جهت سرعت کار دادند البته کار پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: بعد از آن به سمت سد خداآفرین و قیز قلعه سی رفتیم که در آب های مرزی موثر است و بازدید کردند روی تاج سدها ملاقاتی با علی اف داشتند توضیحاتی برای ۴۰ مگاوات برق مورد استفاده طرفین داده شد.

معاون اقتصادی وزارت خارجه یادآور شد: این دو سد مثل دشت مغان برای کشاورزی دو کشور مفید خواهد بود و سدهای استراتژیکی هستند. نکته اساسی این بود که علت اینکه ایشان خودش به این افتتاح رفت این بود که بگوید  آب های مرزی می تواند به صورت برد برد برای دو ملت مفید باشد و کریدور هم اهمیت زیادی دارد. با صحبت های علی اف ان شا الله تا آخر سال ما  کار این کریدور تمام شود که می تواند مفید باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ بعد از خواندن نماز در محل سد و بعد از مصاحبه مطبوعاتی و نماز ایشان نهار نخورده ساعت یک و خورده ای سوار بالگرد شدند. سه بالگرد به سمت پالایشگاه تبریز می رفتند هوا ابری، سنگین و خیلی بد شد خلبانان حرکت خود را داشتند که این حادثه تلخ رخ داد. امیدواریم تلاش ها به نتیجه برسد و همه سالم برگردند و دلخوشی برای مردم باشد.

صفری  تاکید کرد: در زمان حادثه مه سنگینی اتفاق افتاد و بالگردها خواستند اوج بگیرند که این اتفاق رخ داد.

وی درباره تماس‌های برقرار شده گفت: در ابتدا دو بار با امام جمعه صحبت کردند او گفته بود حالم بد است اما صدای آمبولانس را میشنوم. محل سخت و هوا سرد است و هوا بارانی است وضعیت سختی است امیدواریم گروه های نجات به نتیجه مطلوب برسند

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

سردار عباسقلی زاده فرمانده سپاه آذربایجان شرقی گفت: دقایقی قبل سیگنالی ‌از بالگرد و ‌تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون با تمام نیروهای نظامی ‌در حال عزیمت به منطقه مدنظر‌ هستیم و امیدوارم خبرهای خوبی به مردم بدهیم.

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی تصریح کرد: ۳۰ درصد نیروهای نظامی در منطقه حضور دارند و بیش از این دیگر گنجایش حضور نیرو نیست.

اعزام تیمی از ترکیه برای کمک به جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران

ترکیه تیمی را برای کمک به ایران در جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهوری این کشور اعزام می‌کند.

سازمان مدیریت بحران ترکیه اعلام کرد: «ما یک خدمه متشکل از شش خودرو و ۳۲ کارشناس جست‌وجو و نجات را به ایران در مناطق کوهستانی اعزام کردیم.»

این بیانیه افزود: «خدمه از منطقه مرزی وان با ایران حرکت کردند».

در این بیانیه آمده است: «ما تیمی متشکل از ۱۵ کارشناس جست‌وجو را برای حرکت به ایران در حالت آماده باش قرار داده‌ایم».

متاسفانه نیروهای امدادی هنوز به نقطه مدنظر نرسیده‌اند

احمد وحیدی  در گفت وگویی تلویزیونی، با اعلام اینکه بعد از حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور همه نیروها بسیج شدند، گفت: همه گروه‌ها اعم از سپاه، ارتش، فراجا، هلال‌احمر، نیروهای مردمی و تمام روستاییان به صورت خودجوش و با علاقه به دنبال پیدا کردن محل وقوع حادثه بالگرد رئیس‌جمهور هستند.

وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه دارای شیب‌ تند و جنگلی است و از سوی دیگر شاهد بارش باران شدید هستیم، دامنه دید بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز به نقطه مدنظر نرسیده‌اند، اما نیروها در منطقه حضور وسیعی دارند و امیدواریم با دعای مردم عزیز هرچه سریعتر به نقطه حادثه برسند.

وحیدی ضمن تشکر از همه مردم کشورمان برای برگزاری مراسم خودجوش دعا، گفت: مردم عزیز توجه داشته باشند که تنها مرجع رسمی اعلام اخبار صدا و سیما است و صحبت‌هایی که در شبکه‌های مختلف مطرح می‌شود، سند و مرجعیتی ندارد.

در حال کاوش وجب به وجب منطقه عمومی حادثه هستیم

امیر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی، فرمانده تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش گفت: به محض وقوع حادثه هوایی سقوط بالگرد رئیس جمهور محترم و هیئت همراه، تیم‌های واکنش سریع تیپ ۲۵ نیروی مخصوص ارتش به منطقه اعزام شدند.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل اظهار داشت: به محض تشکیل ستاد بحران، از نخستین دقایق حادثه، پای کار آمدیم و ارتش، جزو اولین سازمان‌هایی بود که وارد عملیات شد.

وی افزود: تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش، پس از اعلام آمادگی به استانداری، حسب دستور امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده محترم نیروی زمینی، به عنوان یکی از نخستین یگان‌ها وارد عمل شد. هم اکنون نیز در حال کاوش وجب به وجب منطقه عمومی حادثه در ورزقان هستیم و در صورت نیاز، با آمار بالاتری حضور خواهم یافت.

امیر شفیعی تصریح کرد: در منطقه به هر نیرو در این منطقه، وظیفه و مأموریتی محول شده است. منطقه وضعیت جوی بسیار سرد، بارانی ومه‌آلودی دارد و باران، رفته رفته دارد به برف تبدیل می‌شود با اینهمه چیزی مانع تلاش بی‌وقفه ما نخواهد شد تا ان‌شاالله خبر خوشی به مردم مملکت شریفمان ایران بدهیم

 

بررسی ادعای یکی از اهالی درباره دیده شدن بالگرد رئیس‌جمهور

محمد کبادی معاون امداد و نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: یکی از اهالی محلی ادعا کرده اند که نشانه هایی از بالگرد دیده است تیم های امدادی برای صحت این خبر با او همراه شدند.

وی ادامه داد: ما در حال بررسی صحت و سقم این خبر هستیم و تیم های عملیاتی همچنان در حال جستجو هستند.

 

امیدواریم در دقایق آینده خبر خوشی دریافت کنیم

صحت و سقم تماس های ثبت شده توسط ارتباطات سیار را بررسی می‌کنیم

یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر در جمع خبرنگاران گفت: به محض وقوع حادثه جمعیت هلال احمر با تمام توان وارد میدان شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۸ تیم عملیاتی واکنش سریع و ۱۵ تیم آنسِت که در منطقه حضور دارند. بر اساس آخرین خبری که به دست ما رسید ۵ تیم عملیاتی ما به مختصاتی که سازمان هوا و فضا اعلام کرده است که محل وقوع حادثه است، تقریبا نزدیک شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امیدواریم در دقایق آینده خبر خوشی دریافت کنیم.

وی ادامه داد: آمادگی کامل داریم ستاد ملی بحران اضطراری هلال احمر هم تشکیل شده است با تیم‌های عملیاتی در منطقه ارتباط داریم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که آیا تماسی از سوی حادثه دیدگان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: رصد می‌کنیم و صحت و سقم تماس های ثبت شده توسط ارتباطات سیار را بررسی خواهیم کرد و در دقایق آینده اعلام قطعی می‌کنیم.

 

دو نفر از سرنشینان بالگرد در چند نوبت با ما ارتباط برقرار کردند

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور با حضور در محل استقرار نیروهای امدادرسان برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور گفت: از زمان حادثه چندین بار با بالگرد ارتباط برقرار شده است از نقاط امیدوارکننده موضوع این بوده که هم با یکی از سرنشینان بالگرد و هم با عزیزان کادر پرواز ارتباط برقرار شده و این نشان می‌دهد که ما میزان سختی حادثه خیلی بالا نبوده دو تن از عزیزان داخل هلی‌کوپتر در چند نوبت با ما با عزیزان ما ارتباط برقرار کردند.

 

دستورات مخبر در جلسه هیأت دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور

عصر امروز جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و مواردی از دستور جلسه به تصویب رسید.

در این جلسه خبر فرود سخت بالگرد رئیس جمهور در بازگشت از افتتاح سد در منطقه ارس دریافت شد و با دستور معاون اول اعضای جلسه مسئول پیگیری امور محموله شدند.

در ادامه جلسه دولت با دستور معاون اول رئیس جمهور وزیر بهداشت و معاون اجرایی رئیس جمهور به منطقه اعزام شدند.

مخبر با تشکیل جلسه فوق العاده به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت رئیس جمهور دستورهای لازم را صادر کرد.

 

حضور ۲۴۱ نیروی عملیاتی در محل حادثه

محمد کبادی معاون امداد و نجات سازمان امدادو نجات جمعیت هلال احمر در ارتباط تصویری با ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال احمر گفت: در حال حاضر در مجموع ۲۴۱ نیروی عملیاتی و ۶۴ خودرو عملیات در محل حضور دارند.

وی ادامه داد: این تیم ها در حال حاضر مشغول عملیات هستند. یک خودروی ارتباطات و دو پهباد در منطقه حضور دارند.

معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: ۱۵ تیم آنسِت و ۴۸ تیم عملیاتی در محل حضور دارند.

وی ادامه داد: تیم های پشتیبان نیز به منطقه اعزام شده اند تا در صورت نیاز عملیات امداد و نجات را انجام دهند.

 

 

اطلاعیه ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر

 

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه ای اعلام کرد:

۱. به محض اطلاع از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهوری و همراهان، ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر تشکیل و در اولین گام، ۴۶ تیم واکنش سریع هلال‌احمر از استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، البرز، اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی به محل حادثه اعزام شد‌

۲. کولیوند رییس جمعیت هلال‌احمر از لحظه وقوع حادثه، فرماندهی عملیات جست‌وجو و امداد و نجات را شخصا عهده‌دار و عازم منطقه وقوع حادثه شده است.

۳. ۲۳۰ امدادگر واکنش سریع و تخصصی کوهستان هلال‌احمر از ساعات اولیه در محل حادثه حاضر و در مسیر رسیدن به نقطه احتمالی حادثه هستند.

۴. گزارش‌های اولیه حاکی است محل احتمالی حادثه شناسایی شده و امدادگران در این مسیر در حال حرکت هستند.   

۵. در حال حاضر جهت تقویت تیم‌های امدادی و به‌کارگیری تمامی امکانات، ۱۵ تیم آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) در حال جست‌وجوی منطقه هستند.

۶. شرایط جوی نامساعد و مه گرفتگی شدید در منطقه کوهستانی و صعب العبور، سرعت عملیات جست‌وجو را با کندی روبرو کرده است.

 

مفقود شدن تیم عملیاتی هلال احمر صحت ندارد/ رصد هوایی امکان پذیر نیست

راضیه عالیشوندی، دبیر مرکز کنترل و هماهنگی اضطراری جمعیت هلال احمر گفت: به دستور رئیس جمعیت هلال احمر همان لحظات اول سانحه بالگرد رییس‌جمهور، ستاد اضطراری تشکیل شد.

وی گفت: هر خبری از طریق این ستاد یا رئیس جمعیت هلال احمر منتشر خواهد شد و بقیه اخبار تأیید نمی‌شود.

عالیشوند تصریح کرد: اخبار مبنی بر مفقود شدن تیم عملیاتی هلال احمر واقعیت ندارد و تکذیب می‌کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه شرایط جوی به گونه‌ای است که مه و  بارندگی وجود دارد و رصد هوایی از طریق پهپاد امکان پذیر نیست.

 

تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد

علی بهادری جهرمی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شرایط سخت و پیچیده‌ای را تجربه می‌کنیم؛ این حق مردم و رسانه‌ها است که در جریان آخرین اخبار حادثه بالگرد رییس‌جمهور قرار گیرند اما با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی، تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد.

در این لحظه‌ها، صبر و دعا و اعتماد به گروه‌های امدادی راهگشاست.

 

گروه‌های جست‌وجوگر تا نیم ساعت دیگر به منطقه می‌رسند

حمید منجم، مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در ارتباط مستقیم با مرکز کنترل هماهنگی اضطراری جمعیت هلال احمر گفت: نیروهای مسلح به کمک آمدند و سه واحد پهپادی در منطقه وجود دارد اما به دلایل شرایط جوی امکان عملیات نیست.

وی ادامه داد: گروه‌های امدادی و جستجو تا نیم ساعت دیگر به منطقه میرسند.

 

حضور یگان های ویژه و تکاوری پلیس در منطقه احتمالی سانحه

سردار منتظرالمهدی؛ سخنگوی فراجا از حضور نیروهای امدادی و یگان های ویژه و تکاوری پلیس به همراه یگان موتورسوار در مناطق صعب العبور و همچنین سگ های آموزش دیده در منطقه احتمالی سانحه بالگرد رئیس جمهور خبر داد.

 

آخرین وضعیت جوی در منطقه بروز سانحه

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت جوی منطقه حادثه بالگرد گفت: در محدوده حادثه متاسفانه ایستگاه هواشناسی نداریم و نزدیک ترین ایستگاه به این محل ایستگاه ورزقان است.

وی ادامه داد: دمای ثبت شده در این ایستگاه ۱۱ درجه است.

درخصوص وضعیت جوی منطقه تصریح کرد: برای فردا پیش بینی می شود وضعیت مه ادامه داشته باشد همچنین بارندگی در این منطقه برای فردا پیش بینی می‌شود.

 

استقرار کمپ شبانه در محل احتمالی مفقود شدن بالگرد سانحه دیده

اتاق عملیات جمعیت هلال‌احمر که با حضور معاونین جمعیت هلال احمر در ساختمان صلح تشکیل شده است اعلام کرد: در حال حاضر تیم های جستجو و نجات به ۴۶ تیم در حال افزایش است.

همچنین یک کمپ شبانه برای استقرار نیروها و یک خودروی ارتباطات رادیویی در محل مستقر شده است.

 

۴ تیم هلال احمر به مختصات محل وقوع حادثه نزدیک شده‌اند

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ۲ تیم امدادی دیگر به محل وقوع حادثه اعزام شدند. در حال حاضر ۴۲ تیم جست‌وجو در محل حادثه حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ تیم امدادی دیگر آماده اعزام به محل است و فراخوان اعزام ۶ تیم جست‌وجوی دیگر نیز از استان‌های گیلان و قزوین، فراخوان شدند.

همچنین براساس اعلام اتاق عملیات جمعیت هلال احمر ۴ تیم به مختصات محل وقوع حادثه نزدیک شده اند.

 

دستور سرلشگر محمد باقری خطاب  به سازمان های نیروهای مسلح

سرلشگر محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح طی دستوری خطاب به سازمان های نیروهای مسلح نوشت: 

از کلیه امکانات، تجهیزات و ظرفیت های ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص برای سانحه بالگرد رئیس جمهور و همراهان ایشان استفاده شود

نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی از همان ساعات اولیه در منطقه حضور یافته و مشغول تفحص هستند.

 

هلال‌احمر در سراسر کشور به حالت آماده‌باش درآمده است

ستاد مدیریت بحران جمعیت هلال‌احمر با دریافت گزارش وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهوری، به دستور رئیس این جمعیت تشکیل شد.

 این ستاد با حضور رئیس حوزه ریاست و اعضای شورای معاونین هلال‌احمر و با هدف تسریع و رسیدگی بر روند عملیات جست‌وجوی بالگرد رئیس جمهوری در حال برگزاری است.

براساس گزارش این ستاد، در حال حاضر ۴۰ تیم امدادی و جست‌وجوی تخصصی هلال‌احمر به همراه ۱۵ تیم آنست (سگ‌های جست‌وجوگر هلال‌احمر) از استان آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار در محل حضور دارند و با منطقه‌بندی محل سانحه به ۲۰ زون، در حال جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهوری هستند.

 گفتنی است رئیس جمعیت هلال‌احمر شخصا راهی تبریز شده تا بر روند جست‌وجوی امدادگران در پی بالگرد حامل رئیس جمهوری نظارت مستقیم داشته باشد.

 

با پیدا شدن بالگرد رئیس‌جمهور اقدامات درمانی را انجام می‌دهیم

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در ارتباط زنده با شبکه خبر درباره آخرین وضعیت بالگرد حامل رئیس‌جمهور گفت: هم اکنون در منطقه هستم و همه نیروها مشغول جست و جو هستند.

وی افزود: اگر به صورت تصویری ارتباط برقرار کنید می بینید که در این شرایط آب و هوایی امکان جست و جو سخت است.

وزیر بهداشت گفت: همه امکانات درمانی را در محل مستقر کردیم امیدواریم با پیدا شدن بالگرد اقدامات درمانی را انجام دهیم.

 

واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبر وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور ایران

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه به سی‌بی‌اس گفت که آن‌ها از نزدیک ‌گزارش‌ها درباره این مسئله را دنبال می‌کنند.

این سخنگوی گفت: «ما گزارش‌های مربوط به فرود سخت احتمالی هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران را از نزدیک دنبال می‌کنیم. ما در حال حاضر اظهار نظر بیشتری در این‌باره نداریم.»

 

 جزییات جدید از محل وقوع حادثه

محدوده مد نظر در شمال آذربایجان شرقی و در شهرستان محروم ورزقان واقع شده و شامل جنگل های کوهستانی، مه آلود، بارانی و بسیار صعب العبور است. از ساعتی قبل جست و جوی تیم های امدادی برای یافتن هلی کوپتر حامل رئیس جمهور از مبدأ چندین روستای منطقه آغاز شده و ادامه دارد.

در روستای "اوزی" با تیم امدادی هلال احمر همراه شده و به سمت منطقه پیرداود در حال حرکت و جست و جو است. علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و رئیس دفتر رئیس جمهور در محدوده جست وجو حضور دارند.

دو منبع مدعی شده‌اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت‌الله آل‌هاشم صحبت کرده اند اما در حال حاضر تلفن ها در دسترس نیست.

هنوزهیچ خبری مبنی بر پیدا شدن بالگرد سانحه دیده وجود ندارد

بابک محمودی رییس سازمان امداد و نجات درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزئیات امدادرسانی به حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس‌جمهور و همراهانش در جلفا گفت: از ۴ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل نیرو به منطقه اعزام شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ تیم عملیاتی شامل تیم‌های جست‌وجو و نجات، سگ‌های زنده‌یاب و تیم‌های پهبادی به محل حادثه اعزام شده‌اند. همچنین نیم ساعت پیش نیز یک فروند بالگرد در نزدیکی محل سقوط پرواز کرد اما به دلیل مه‌آلود بودن منطقه شرایط پرواز را نداشت و به سمت تبریز رفت و در تبریز فرود آمد.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: به محض اینکه لحظه‌ای هوا اجازه دهد بالگردها و پهبادها به منطقه اعزام می‌شوند تا بتوانند کار را برای جستجوی بهتر انجام دهند.

محمودی تاکید کرد: هنوز هم هیچ خبری مبنی بر پیدا شدن بالگردی که احتمال سقوط آن وجود دارد را اعلام نمی‌کنیم. تیم‌های امدادی در حال تلاش هستند تا بتوانند زودتر به محل حادثه دسترسی پیدا کنند عملیات به صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد و تمام ظرفیت استان آذربایجان شرقی و استان‌های اطراف ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از تمام مردم ایران خواهش می‌کنیم اخبار موثق را از کانال خبرگزاری‌های رسمی پیگیری کنند و به هیچ وجه به منطقه اعزام نشوند تا منطقه شلوغ نشده و تداخل در روند امدادرسانی ایجاد نشود.

معاون اجرایی به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند

علی بهادری جهرمی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد.

معاون اجرایی نیز به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

روایت ضرغامی از حال و هوای جلسه هیات دولت

عزت الله ضرغامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جلسه ی امروز هیئت دولت راس ساعت مقرر تشکیل شد و مواردی از دستور جلسه به تصویب رسید.

به دنبال دریافت خبر فرود سخت هلی کوپتر آقای رییس جمهور، اعضای دولت با جدیت تمهیدات لازم را در دستور کار قراردادند.

اعزام ۸ دستگاه آمبولانس به محل حادثه/ ادامه عملیات هوایی ممکن نبود

بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اعزام نیرو برای امدادرسانی به محل حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس‌جمهور گفت: بعد از اعلام حادثه بلافاصله بالگرد اورژانس هوایی عازم منطقه شد که متاسفانه به دلیل مه شدید، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود.

وی ادامه داد: همچنین ۸ دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی منطقه شده‌اند.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس در شبکه اجتماعی نوشت: امیدوارم اخبار واصله درست نباشد و به زودی خبر سلامتی رییس جمهور ایران را بشنویم. دعا میکنیم.

 

اعزام تیم‌های امدادی و پهباد و سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه

صادق محمودی رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در گفت‌وگو با ایلنا درباره اعزام نیرو به محل حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس‌جمهور و همراهانش گفت: از ۴ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و زنجان تیم‌های امداد و نجات اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین سگ‌های زنده‌یاب و پهباد نیز به محل حادثه اعزام شده‌ است.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: امیدواریم زودتر نیروهای امدادی به محل حادثه رسیده و کار امداد و نجات انجام شود.

هنوز در حال گشتن بالگرد رئیس‌جمهور هستند

احمدعلیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اخبار منتشر شده در خصوص حادثه سقوط هلی‌کوپتر رییس جمهور گفت: از تبریز خبر می‌دهند که اتفاق رخ داده و دارند دنبال هلی کوپتر می گردند که کجا فرود آمده است. هنوز در حال گشتن بالگرد هستند.

همچنین یکی دیگر از نمایندگان استان آذربایجان شرقی در این رابطه اظهار داشت: بالگردی که از میان ۳ بالگرد کاروان ریاست جمهوری ناپدید شده است، آقای رییس جمهور به همراه امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی در این بالگرد حضور دارند.

توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

احمد وحیدی وزیر کشور در ارتباط تلفنی با پخش زنده شبکه خبر در توضیحاتی پیرامون حادثه فرود سخت بالگرد رییس جمهور، گفت: رییس محترم جمهور به همراه همراهان در مسیر بازگشت با چند بالگرد باز می گشتند که یکی از بالگرد ها مجبور به فرود سخت می شود به دلیل وضعیت آب و هوا وشرایط سختی که در منطقه بوده یکی از بالگردها مجبور به فرود اضطراری شده است.

وی ادامه داد: الان گروه های امدادی به سمت منطقه در حال حرکت هستند، اما به دلیل وضعیت آب و هوایی تلاش ها و اقدامات با سختی مواجه است.

وحیدی درخصوص برقراری ارتباط با سرنشینان هلی کوپتر عنوان کرد: ارتباط و تماس بوده اما با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه برقراری ارتباط سخت است.

 

افراد احتمالی حاضر در هلی‌کوپتر آسیب دیده

 

شنیده شده است آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان در هلیکوپتر حامل رییس جمهور حضور داشتند.

 

تلاش گروه‌های امدادی در شرایط مه‌آلود با مشکل مواجه شده است

تلاش گروه‌های امدادی برای رسیدن به محل سانحه ادامه دارد.

خبرهای اولیه حاکی از سانحه فرود سخت برای هلیکوپتر حامل رئیس جمهور است.

شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی مواجه کرده است.

در دقایق اولیه برخی از منابع محلی مدعی شدند که بالگرد حادثه دیده احتمالا متعلق به همراهان رئیس‌جمهور بوده است.

در حالیکه در دقایق ابتدایی بروز این سانحه برخی اخبار غیررسمی حاکی از بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی در منطقه جلفا بود، برخی از رسانه‌ها در خبری نادرست اعلام کردند که هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور به‌دلیل مه‌آلود بودن هوای منطقه شمال آذربایجان شرقی بر زمین نشسته و هم‌اکنون کاروان رئیس‌جمهور به‌صورت زمینی راهی تبریز شده است.

 

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز