خبرگزاری کار ایران

گروسی در همایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای:

باید اختلافات را کنار بگذاریم؛ حتی اگر کم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۰۳۳

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ما باید اختلافات را برطرف کنیم حتی اگر هم کم باشد اما ممکن است وجود داشته باشد لذا باید آن‌ها کنار بگذاریم و تمرکز کنیم با امید به پیش‌برد کارها و این کار با جوانان و نیروی جوان امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ظهر امروز در همایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: چند سال قبل ما و دنیای پیرامون مان با چالشی همگانی مانند کرونا مواجه بودیم هنوز هم در زندگی روزمره با چالش هایی در سطح جهانی مواجه هستیم و آنچه که می‌تواند مشکلات جهانی را حل کند چیزی است که دیروز و امروز در این کنفرانس مورد بحث و بررسی شما قرار گرفت و آن روش و علمی است که می‌تواند پاسخ های نوین به نیازهای تازه بشری باشد.

وی ادامه داد: ما همه جا این نیاز تازه و هم‌چنین کاربرد فناوری و دانش انرژی هسته‌ای را می‌بینیم؛ در پدیده گرمایش زمین، در حوزه دماهای بسیار بالا، در حوزه تغییرات اقلیمی و موضوعات دیگر در همه جا با این مسأله مواجه هستیم.

گروسی تصریح کرد: امروز همه به وجود این مشکلات و لزوم چاره‌اندیشی پیرامون آن‌ها باور دارند، از جمله ایران. به ویژه‌ در آخرین اجلاس کنفرانس تغییرات اقلیمی و آب و هوایی همه کشورها به این مسأله توجه داشتند و من شاهد هستم که این مسأله در دستورکار و‌ اولویت برای ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: سالانه ۴ میلیون نفر در جهان به سرطان مبتلا می‌شوند و این نشان‌دهنده یک بحران جهانی و لزوم چاره‌اندیشی برای آن است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: بار دیگر تاکید می‌کنم که فعالیت و همکاری ما اهمیت ویژه ای دارد و گاهی این همکاری تحت تاثیر مساءل سیاسی قرار گرفته است. ما می‌دانیم که چالش هایی در گذشته بوده اما چاره ای نداریم جز اینکه از آن‌ها عبور کنیم و آن‌ها را از بین ببریم و‌ گام های عملیاتی را تدوین کنیم تا به ما کمک کنند که به همدیگر نزدیک شویم و برای همکاری و تعامل بکوشیم.

وی ادامه داد: ما در شرایط سختی زندگی می‌کنیم، نمی‌شود انکار کرد که در منطقه‌ای که شما در آن زندگی می‌کنید چالش ها و تنش های فراوانی وجود دارد و همه دارند به اروپا نگاه می‌کنند؛ چند سال پیش این قابل تصور نبود اما امروز اروپا هم به علوم جدید نیاز دارد و با مشکلات متنوعی مواجه است.

گروسی تاکید کرد: ما باید اختلافات را برطرف کنیم حتی اگر هم کم باشد اما ممکن است وجود داشته باشد لذا باید آن‌ها کنار بگذاریم و تمرکز کنیم با امید به پیش‌برد کارها و این کار با جوانان و نیروی جوان امکانپذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز