خبرگزاری کار ایران

آنروا:

حمله اسرائیل به رفح، در کمتر از ۲ هفته ۸۰۰ هزار آواره به جای گذاشته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۷۶۷

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی از کوچ اجباری دست‌کم ۸۰۰ هزار نفر از شهر مرزی واقع در جنوب نوار غزه پس از گذشت کمتر از دو هفته از آغاز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی از کوچ اجباری دست‌کم ۸۰۰ هزار نفر از شهر مرزی واقع در جنوب نوار غزه پس از گذشت کمتر از دو هفته از آغاز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به این شهر خبر داد.

‌«فیلیپه لاتزارینی»، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس ‌اعلام کرد که در پی حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» در جنوب نوار غزه، نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر این شهر واقع در نزدیکی مرز مشترک با مصر را ترک کرده و ناچار به آوارگی شدند.

وی گفت: «بار دیگر نزدیک به نیمی از جمعیت رفح یا ۸۰۰ هزار نفر در جاده هستند پس از آن که از زمان آغاز عملیات نظامی توسط نیروهای اسرائیلی در این منطقه در ۶ مه جاری ‌مجبور به فرار شدند.»

وی ضمن اعلام این که مناطق آوارگی فلسطینیان در «دیر البلح» در مرکز و «خان یونس» و «المواسی» در جنوب غزه فاقد آب آشامیدنی سالم و تأسیسات فاضلاب شهری هستند، تاکید کرد که ادعاهای مبنی بر این که ساکنان این نوار تحت محاصره می‌توانند به مناطق امن یا بشردوستانه نقل مکان کنند، دروغین است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز