خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

احیاء 18 واحد دامپروری راکد استان مرکزی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۹۷۲

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 400 واحد دامپروری پرواری با ظرفیت 42 هزار رأس گوساله در استان مرکزی فعالیت داشتند که از این تعداد 117 واحد با ظرفیت 10 هزار و 400 رأس گوساله به دلایل مختلف غیرفعال بود. با اقدامات انجام شده 18 واحد راکد در سال جاری احیا شد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا اخوان افزود: واحدهای صنعتی پرواری به دلیل پرداخت ارز ترجیحی در سال 1400 و نیاز 4 تا 5 برابری به سرمایه در گردش و از سویی خرید دام به مبلغ هر کیلو 50 هزار تومان با مشکل مواجه شدند و تعداد قابل توجهی از این واحدها شمار دام‌های خود را کاهش دادند.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی پرواری با این وضعیت یا از یک سو غیرفعال شدند و یا از سوی دیگر با میزان کمتر از ظرفیت به کار خود ادامه دادند. اقدامات متعددی برای جبران خسارت این واحدهای صنعتی دامپروری انجام شد تا بتوان به احیاء دوباره این واحدهای راکد کمک کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: تأمین نهاده یکی از اقدامات مهم بود و امروز واحدهای صنعتی پرواری وضعیت بسیار مناسب‌تری دارند. اصلاح ژنتیکی دام‌ها و همزمان‌سازی زایمان دام‌ها از دیگر اقدامات برای احیا واحدهای صنعتی دامی بوده است.

اخوان به وضعیت واحدهای پرواری بره در استان مرکزی اشاره داشته و تصریح کرد: 35 واحد پرواری بره نیز در این استان فعال است که بخشی از این واحدها از سال 1400 تاکنون احیاء شده است. همچنین بررسی وضعیت و احیاء 10 واحد غیرفعال دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی به مشکلات و خسارات وارده به واحدهای تولید دام در استان مرکزی اشاره کرده و بیان داشت: واحدهای دامپروری سنگین و سبک این استان در سال 1400 ضربات سنگینی را متحمل شدند. با وضعیت موجود برای احیاء کامل این واحدها حدود 2 سال فرصت زمانی نیاز است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز