خبرگزاری کار ایران

بیژن ذوالفقارنسبت مدعی شد:

سقف قرارداد در فوتبال در حد حرف است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۶۱۰

پیشکسوت فوتبال ایران صحبت‌های جالبی در خصوص حواشی شکل گرفته در خصوص سقف قرارداد و قانونی که فدراسیون اعلام کرده، داشت.

به گزارش ایلنا، فدراسیون فوتبال پیش از آغاز فصل بیست‌و‌سوم لیگ برتر برای کنترل هزینه‌های تیم‌های لیگ برتری سقف بودجه تعیین کرد که در نهایت پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، این پروژه به دلیل نداشتن ضمانت اجرایی با شکست مواجه شد. در این بین در روزهای گذشته این موضوع مجدداً مطرح شد و طبق پیشنهادهای صورت گرفته قرار بر این است که سقف بودجه برای فصل آینده 325 میلیارد تومان باشد.

بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال در این خصوص به می‌گوید: «در ابتدا باید بگویم که می‌توان به گونه دیگری در خصوص قانون سقف بودجه صحبت کرد. بعضی از تیم‌ها حامیان مالی خوبی دارند و بودجه‌های بالایی دارند اما برخی از تیم‌ها نمی‌توانند حتی به این مبلغ تعیین شده برسند. در واقع این تیم‌ها حتی نمی‌توانند بودجه یک فصل خود را تأمین کنند حال بخواهند که سقف بودجه را رعایت کنند. در کل اعتقاد من بر این است که سازمان لیگ باید برای اجرایی کردن این قانون برنامه شفافی داشته باشد.»

او می‌افزاید: «سال گذشته موضوع سقف بودجه مطرح شد که برخی از تیم‌ها به این قانون احترام گذاشتند و برخی دیگر نه اما باید این کار از جایی شروع شود. فیرپلی مالی موضوعی است که در بحث حرفه‌ای‌سازی توسط ای اف سی مطرح شده اما در فوتبال ایران تنها فیرپلی مالی به زبان می‌آید چرا که رعایت آن کار بسیار سختی است. مدیریت مالی کار آسانی نیست و مدیران کنونی در اجرای این قانون ناتوان هستند چرا که تجربه اجرای آن را ندارند. باید مدیران برای کنترل هزینه‌ها از کارشناسان مالی زبده استفاده کنند تا بتوانند منابع مالی تیم را مدیریت کنند.»

این کارشناس فوتبال ادامه می‌دهد: «در این بین اعلام شده که تیم‌ها دیگر نمی‌توانند کمک‌های مالی نهادها را داشته باشند که این برای برخی از تیم‌ها به هیچ وجه خوب نیست چرا که این تیم‌ها اسپانسر خاصی ندارند و تأمین هزینه‌ها برای این تیم‌ها بسیار سخت است. واگذاری تیم‌های پرسپولیس و استقلال اقدام شایسته‌ای بود که این اقدام می‌تواند باعث کنترل سقف قراردادها شود و از نظر من باید تمامی تیم‌های لیگ برتری حامیان مالی مشخصی داشته باشند تا مسئولان بتوانند سقف بودجه را کنترل کنند.»

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز