خبرگزاری کار ایران

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با ایلنا

ساخت سه هتل در اروند در دستور کار است/امضای تفاهم نامه با وزارت خارجه برای راه اندازی دفتر

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۴۵۷

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با دو سرمایه گذار در نمایشگاه اکسپو جلسه ای داشتیم که پس از آن برای بازدید به منطقه آزاد اروند آمدند و به تفاهمات خوبی در زمینه ساخت دو تا سه هتل رسیده ایم

امیرهوشنگ بابامرادی، مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با ایلنا در خصوص برگزاری نشست معاونین فرهنگی وگردشگری مناطق آزاد کشور در این منطقه اظهار داشت: در این نشست مهمانان بزرگواری همچون دکتر مسلم شجاعی، مدیر توسعه گردشگری خارجی، آقای اکبر غمخوار عضو هیئت مدیره گردشگری ایران و دکتر سیدمجید حلاج، دبیر انجمن ایرانیان خارج از کشور حضور داشتند و در بخش گردشگری سلامت هم خدمت آقای دکتر پناهی به عنوان یکی از اساتید حوزه گردشگری سلامت بودیم که رهنمودهای بسیار خوبی را در بخش توسعه گردشگری خارجی و گردشگری سلامت برای حاضرین ارائه دادند.

مناطق آزاد قطب اصلی گردشگری کشورند

او ادامه داد: در این نشست دوستان در حوزه گردشگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم قسم شدند تا بتوانند با کمک یکدیگر رونق بیشتری به  مناطق آزاد ببخشند.

مدیرگردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به مزیت های مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: این مناطق به عنوان قطب اصلی گردشگری کشور بهترین فرصت ها را برای سرمایه گذاری در اختیار دارند از منطقه آزاد انزلی گرفته تا منطقه آزاد ارس و ماکو و اروند که اصلی‌ترین مرزهای کشور در این سه منطقه قرار دارند و از بهترین مقصدهای گردشگری برای ایرانیان به شمار می روند.

معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد اروند در اولویت است

او با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی نیز توجه ویژه ای به این مناطق دارد خاطر نشان کرد: امیدواریم با هماهنگی های بیشتر بتوانیم قدم‌های موثرتری در جهت رونق گردشگری این مناطق برداریم.

 این مقام مسئول در منطقه آزاد اروند با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد اروند در سال گذشته گردشگران را برای بازدید از این منطقه ترغیب کرد گفت: نتیجه این اقدامات در نوروز سال ۱۴۰۳ مشخص شد و شاهد بودیم که اروند به یکی از مناطق پرتردد گردشگری دست یافت و همین مسئله باعث شد تا با انگیزه بیشتری برای قدم های آتی حرکت کنیم.

امضای تفاهم نامه راه اندازی دفتر وزارت خارجه در منطقه آزاد اروند

مدیرگردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: در این نشست همفکری‌هایی نیز در حوزه توسعه گردشگری خارجی انجام شد که یکی از آنها راه اندازی دفتر وزارت خارجه در منطقه آزاد اروند است که دو هفته پیش در تهران تفاهم نامه خوبی با وزارت خارجه شکل گرفت و هم اکنون درصدد آماده سازی فضایی در این خصوص هستیم، با راه‌اندازی این دفتر خواهیم توانست خدمات بهتری در حوزه ارتباطات خارجی ارائه دهیم و مطمئنا این اقدام منجر به جذب گردشگران خارجی بیشتری نیز خواهد شد.

او با اشاره به چالش های منطقه آزاد اروند ادامه داد: همزمان با افزایش گردشگران نیازمند توسعه زیرساخت ها هستیم، این منطقه کمبودهای زیادی در حوزه هتل، فضای اسکان و مهمانسرا دارد ضمن آنکه در بخش عدم رونق پروازها با معضلاتی در سطح کشور و خصوصاً در آبادان مواجه ایم و با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم که امیدواریم برطرف شود.

اروند نیازمند زیرساخت های اسکان و هتل سازی است

بابامرادی با اشاره به کمبود حرکت قطارها به این منطقه افزود: پیگیری های زیادی در حال انجام است تا در آینده ای نزدیک بتوانیم معضل کمبود قطارها به این منطقه را حل کنیم و امیدواریم بتوانیم با جذب سرمایه‌گذارها در جهت بهبود شرایط این منطقه گامی برداریم.

او با اشاره به حضور اروند در نمایشگاه اکسپو گفت: ما هفته گذشته در نمایشگاه اکسپو حضور داشتیم  و با دو سرمایه گذار هم جلسه ای داشتیم که این هفته آنها برای بازدید به اروند آمدند و به تفاهمات خوبی نیز در زمینه ساخت دو تا سه هتل رسیدیم که امیدواریم قرارداد آن در سریع ترین زمان ممکن منعقد شود.

 بابامرادی تصریح کرد: برای اسکان گردشگران منطقه آزاد اروند نیازمند حداقل زیرساخت های اسکان هستیم که باید حتما آنها را سر و سامان دهیم، منتها یک مشکل اساسی ما که تنها محدود به منطقه آزاد اروند نیست و مناطق آزاد دیگر نیز با آن مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند عدم اجرای ماده ۶۵ قانون است که تلاش داریم این ماده قانونی نیز هر چه زودتر اجرائی شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز