خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد؛

ضرورت نقش آفرینی مدیران رسانه‌های قم، در تصمیم‌سازی رسانه‌ای استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۹۹۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه رسالت اصلی رسانه‌ها، گام برداشتن در مسیر شکل‌گیری تمدن است گفت: رسانه‌ها باید امیدبخش و امید افرین بوده و برای ارتقاء سطح آگاهی مردم، وارد میدان شوند.

به گزارش ایلنا از قم، اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی مدیران مطبوعات و رسانه‌های استان قم، با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با مدیرکل ارشاد استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، دکتر امیرعلی عموزاده با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه این انجمن اظهار کرد: راه‌اندازی نهادی صنفی برای پیگیری امور اقتصادی مطبوعات و پایگاه‌های خبری، گامی مؤثر برای تقویت بنیه رسانه‌های استان بوده و به تولید محتوای فاخرتر توسط آنها کمک می‌کند.

وی افزود: رسانه‌ها چه از نوع مکتوب و چه برخط، منبع مطالعه‌ی اقشار و گروه‌های سنی مختلف بوده و نقش بسزایی در آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه رسالت اصلی رسانه‌ها، گام برداشتن در مسیر شکل‌گیری تمدن است، گفت: رسانه‌ها باید امیدبخش و امید آفرین بوده و برای ارتقاء سطح آگاهی مردم، وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: نشریات سهم مهمی از مطالعه را در بین عموم مردم دارند؛ بنابراین باید از این ظرفیت استفاده کرده و به ارائه اطلاعات درست و محتوای فاخر در زمینه سبک زندگی بهتر و آرامش بیشتر جامعه بپردازند.

عموزاده خاطرنشان کرد: فرهنگ و پرداختن به فلسفه زندگی بر اساس تعالیم دینی و سنت‌های مقبول گذشته، باید صفحه‌ای از نشریات مکتوب و برخط را به خود اختصاص دهند و مدیران رسانه‌ها به این مهم همت گمارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین بر ضرورت سامان‌دهی خبرنگاران و رسانه‌های استان از منظر حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: مدیران رسانه‌ها می‌توانند دستور کار یک جلسه از شورای فرهنگ عمومی استان را نیز در قالب پیشنهاداتی ارائه داده و در زمینه تصمیم‌سازی رسانه‌ای استان، نقش‌آفرینی کنند و انجمن صنفی هم می‌تواند در این زمینه پیشگام باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان، رسانه‌های فعال در قم را کوشا، مؤثر و ممتاز خواند و افزود: الحمدا… در عموم بزنگاه‌های تاریخی، رسانه‌های قم در دفاع از انقلاب و مردم، در پشتیبانی از ارزش‌های دینی، پیشتاز و مصداق بارز بصیرت‌افزایی بوده‌اند.

*انجمن صنفی مدیران مطبوعات و رسانه‌های استان قم رویکرد سیاسی ندارد

گفتنی است در ابتدای جلسه، سید محمد حسین دریاباری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مدیران مطبوعات و رسانه‌های استان قم هم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این انجمن و فلسفه شکل‌گیری آن پرداخت.

وی با بیان این که انجمن صنفی مدیران مطبوعات و رسانه های استان قم به هیچ عنوان رویکردی سیاسی ندارد، عنوان کرد: انجمن صنفی در کنار خانه مطبوعات بوده و برای ارتقاء بنیه اقتصادی رسانه‌ها، برنامه‌های گوناگونی دارد که در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن آنها خواهیم بود.

دریاباری افزود: از همراهی همه اهالی رسانه به خصوص مدیران روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و پایگاه‌های خبری استان در این زمینه استقبال می‌کنیم.

پایان پیام

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز