خبرگزاری کار ایران

در هماهنگی با بانک مرکزی

تامین منابع ارزی مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای صنعت مس صورت گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۴۲۵

راهکارهای تقویت منابع ارزی مورد نیاز طرح‌های توسعه در جلسه‌ای مشترک با حضور دکتر مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و دکتر شهرآئینی مدیر تامین مالی خارجی بانک مرکزی، مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر حسین مدرس خیابانی در این جلسه ضمن اعلام نیاز منابع ارزی، تاکید بر ضرورت تامین ارز مورد نیاز به منظور پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران، خواستار اجرای تفاهم‌نامه فی مابین و افزایش حمایت‌های بانک مرکزی در این زمینه شد.

وی با اشاره به ضرورت نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات استخراج معادن و کارخانجات مس به منظور افزایش تولید افزود: بخشی از تسهیلات ارزی اختصاص داده شده برای تامین زیرساخت ها و ماشین‌آلات مورد نیاز از جمله دامپتراک و شاول مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: برای دستیابی به هدف تولید یک میلیون تن کاتد، نیازمند استخراج 700 میلیون تا یک میلیارد تن ماده معدنی هستیم؛ دستیابی به این هدف مستلزم تجهیز معادن به ماشین‌آلات مدرن و کارآمد است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اهمیت تحقق بسته‌های حمایتی ارزی بانک مرکزی برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای گفت: بسته حمایتی شماره 1 شامل پروژه‌های فاز 3 سونگون، فاز 2 میدوک، فاز 3 سرچشمه و پروژه اسید فسفریک است و با اختصاص یک میلیارد یورو تسهیلات ارزی، امکان خرید تجهیزات مورد نیاز این پروژه‌ها فراهم خواهد شد.

وی درخصوص دیگر بسته حمایتی ارزی تصریح کرد: این بسته تسهیلات ارزی برای تامین منابع مالی مورد نیاز معدن شماره 2 سرچشمه و خرید ماشین‌آلات معدنی و دامپتراک‌های 136 و 220 تنی است.

مدیرعامل شرکت مس به استفاده از خطوط اعتباری برای تامین دانش فنی و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری اشاره و ابراز امیدواری کرد، بانک مرکزی در راستای مذاکرات قبلی، نسبت به صدور ضمانت‌نامه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری‌ها و تامین مالی این شرکت مساعدت کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز