خبرگزاری کار ایران

سفیر یمن درگفت‌و‌گو با ایلنا:

قرار دادن مسئله فلسطین در صدر اولویت‌های جهان اسلام، اختلاف‌ها را از بین می‌برد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۳۴۰

سفیر یمن در ایران تاکید کرد که قرار دادن مسئله فلسطین در صدر اولویت‌های جهان اسلام سایر اختلافات را هم از بین خواهد برد.

ابراهیم محمد الدیلمی، سفیر یمن در ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره اهمیت همکاری میان ایران و کشورهای منطقه و جهان اسلام در مسئله حل بحران غزه، عنوان کرد: ما سخنان آقای امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در اجلاس گفت‌وگوهای ایرانی_عربی مبنی بر اینکه ما از گفت‌وگوهای ایرانی_عربی عبور کردیم و به مرحله گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای رسیدیم را تایید و بر آن تاکید می‌کنیم.  

وی افزود: به اعتقاد ما موضوع غزه در صدر اولویت ها قرار دارد و به تبع، موضع ما در قبال غزه بازتاب مثبتی برای توقف مسیر عادی‌سازی دارد که متاسفانه برخی از کشورهای عربی در پیش گرفته‌اند. این موضع قطعا برای برقراری آتش‌بس و رفع محاصره از این سرزمین عربی و اسلامی نیز اثرگذار خواهد بود. 

سفیر یمن در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری نشست هایی مانند نشست گفت‌وگوهای ایرانی_ عربی در سطح همکاری میان کشورهای اسلامی اثرگذار است، گفت: این دیدارها بسیار مهم است. ما صرفا به دنبال تاکید بر حسن نیت خود نیستیم بلکه می‌خواهیم اقدامات عینی و عملی اتخاذ شود و اراده حقیقی وجود داشته باشد تا همکاری منطقه ای میان ایران و سایر کشورها را به عرصه عمل وارد کند.

وی تاکید کرد: به اعتقاد ما قرار دادن مسئله فلسطین در راس همه مسائل، اختلافات دیگر را نیز از بین خواهد برد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز