خبرگزاری کار ایران

چرا برنامه «نود» تعطیل شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۵۸۰

علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر سابق شبکه ۳ تعطیلی برنامه «نود» را به علی فروغی بی ارتباط دانست.

علی اصغر پورمحمدی مدیر سابق شبکه سه در گفت و گوی تازه‌اش درباره تعطیلی برنامه نود گفت: «تغییرات در این برنامه و رفتن فردوسی‌پور از همان دوران ما شروع شد و بنا به دلایل زیادی روسای وقت سازمان صداوسیما نمی‌خواستند این برنامه ادامه داشته باشد. در عمل ولی یا به افکار عمومی احترام می‌گذاشتند، یا می‌دیدند این برنامه مخاطب زیاد دارد یا می‌دیدند انتقاداتی که از ۹۰ می‌شود جزیی است و به همین دلیل خیلی به سمت تعطیلی برنامه نمی‌رفتند. در دوره آقای علی‌عسکری ولی این ماجرا‌ها منجر به تعطیلی برنامه شد.

یکی از آنها به تغییر رویکر خود عادل فردوسی‌پور برمی‌گشت. او ابتدا می‌گفت من سیاسی نیستم ولی در عمل و در بزنگاه‌ها سیاسی می‌شد. بین رفتار و چارچوبی که انتخاب کرده بود، تناقضی وجود داشت. یک سری نهاد هم در کشور داریم که روی این مسائل و رفتار مدیران و کارکنان نظارت می‌کنند و خود ما هم زیر ذره‌بین بودیم. انتقاد اصلی آنها این بود که اگر او سیاسی نیست، چرا در یک جا سیاسی شده و اگر سیاسی هست، چرا این سیاسی شدن او در خدمت نظام نیست؟ این انتقاد را داشتند و همیشه این بحث‌ها بود که در دوره خود با فردوسی‌پور خیلی دعوا و کل‌کل داشتیم.

 سعی می‌کردیم این بحث‌ها به دعوای سنگینی منجر نشود. تعطیلی برنامه هم در حدی نبود که مدیر یک شبکه تصمیم بگیرد. فقط برنامه ۹۰ نه، هر برنامه‌ای که مهم باشد. الان مدیر شبکه یک یا مدیر خبر سیما نمی‌تواند صبح بیدار شود و ساعت اخبار شبکه یک را از ۲ به ۳ ببرد و از جا‌های بالاتری باید تصمیم بگیرند. رئیس سازمان باید بگوید برنامه باشد یا نباشد و تعطیلی ۹۰ هم با هماهنگی یا دستور رئیس سازمان بود.

عادل فردوسی‌پور انسان پاک، نمازخوان، درستکار و بسیار باهوش و زرنگی نسبت به بقیه بود. از نظر هوش می‌گویم. آقای میثاقی هم آدم نمازخوان و متعهدی هستند ولی زرنگی و دانش زبان انگلیسی و دانش فوتبالی و تجربه فردوسی‌پور را ندارد. نه فقط میثاقی، که در ایران شاید کسی این دانش فردوسی‌پور را نداشته باشد یا به ندرت کسی پیدا شود که مثل او باشد. باهم خیلی فرق دارند و مخاطبان تلویزیون هم این را می‌سنجند و انتخاب می‌کنند چه کسی قوی است. فردوسی‌پور در زمینه‌های گوناگون زرنگ است.»

خبرآنلاین

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز