خبرگزاری کار ایران

برداشت یک میلیون و ۲۴۲ هزار تن گندم از مزارع خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۹۷۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۴۲ هزار تن گندم از مزارع استان توسط ۱۰۴ مرکز خرید، سیلوهای بخش خصوصی و کارخانجات آرد در استان خریداری شده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، مجید نبی پور با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۱۰۰ کمباین در مزارع استان از ابتدای فصل برداشت تاکنون، افزود: ۴۳ میلیون لیتر سوخت کمباین جهت برداشت در سطح استان توزیع شد. همچنین ۲۵ میلیون لیتر سوخت برای ادامه برداشت در خرداد ماه پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: عمده برداشت در شهرستان های مرکزی و شمالی استان در حال انجام و در شهرستان های رامشیر، امیدیه، هندیجان، آغاجاری و ماهشهر رو به پایان است.

نبی پور تصریح کرد: در  بارندگی های اخیر،  ۱۵۸ هزار و ۹۲۵ هکتار از مزارع استان دچار خسارت ۱۰ تا ۷۰ درصدی شده و ۱۲۹ هزار و ۸۰۰ تن گندم از بین رفته است.

وی اظهار داشت: یه‌رغم سیل ابتدای فصل زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، خشکسالی های ماه‌های آذر، دی و بهمن سال گذشته و بارندگی شدید همراه با طوفان در فروردین و اردیبهشت با تلاش ارگان‌های مربوطه در استان و حمایت‌های استاندار خوزستان، تاکنون یک میلیون و ۲۴۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است و انتظار می‌رود کشاورزان با دقت و سرعت با حداقل تلفات برداشت را انجام داده و به مراکز خرید تحویل دهند.

نبی پور با بیان اینکه تمام مراکز خرید به صورت ۲۴ ساعته محصول تولیدی کشاورزان را خریداری می‌کنند،  اضافه کرد: اولین سری وجه کشاورزان پرداخت شده و انتظار می‌رود با حمایت دولت در پرداخت وجه تسریع شود.

وی ادامه داد: به‌رغم یک هفته بارندگی مداوم و شرایط ناپایدار جوی  در اردیبهشت ماه سال جاری در اقدامی جهادی ۵۶۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد حمل و مابقی که میزان بسیار جزئی بود به وسیله کاور پوشانده شد.

نبی پور افزود: خوشبختانه هیچگونه خسارتی به گندم‌های برداشت شده که در مراکز خرید وجود داشت وارد نشده است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به خسارتی که به کشاورزان وارد شد صندوق بیمه کشاورزی سریعاً نسبت به بازدید مزارع خسارت دیده که مشمول بیمه کشاورزی بودند اقدام کرده و در حال پایش و ارزیابی این مزارع هستند و انتظار می‌رود این صندوق در اسرع وقت نسبت به پرداخت غرامت کشاورزان اقدام کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز