خبرگزاری کار ایران

عبور کالا و تجهیزات صنعت نفت از فیلتر بازرسی/ جلوگیری از صدمات استفاده از کالای بی کیفیت

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۶۵۳

مدیرعامل شرکت بازرسی مهندسی ایران گفت: با استفاده از توان شرکت های بازرسی، باید از ورود کالاها و مواد اولیه با کیفیت پایین به پروژه‌های نفتی، گازی و پتروشیمی کشور جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید احسان شجاعی، در نشست حاشیه ای بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما قدیمی ترین شرکت بازرسی کشور هستیم، اظهار داشت: بعد از انقلاب موضوع بازرسی کالاهای وارداتی در اولویت قرار گرفت، شرکت در سال ۱۳۸۲ درجریان تهاتر بدهی دولت با صندوق ذخیره فرهنگیان از سازمان گسترش و نوسازی به صندوق ذخیره فرهنگیان واگذار شد و به نوعی از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با بیان اینکه شرکت IEI برند شناخته شده بین المللی است، افزود: این مجموعه ۵۴۰ نفر نیروی انسانی، ۲۳ شعبه داخلی و ۷ شعبه خارجی دارد و در تمام نقاط دنیا کار بازرسی انجام می دهد که از جمله فیلدهای کاری ما بازرسی آسانسور، کالا، خودرو و بازرسی تجهیزات صنعتی از جمله نفت و گاز پتروشیمی است.

 مدیرعامل شرکت بازرسی مهندسی ایران با بیان اینکه شرکت دارای اعتبارنامه از سازمان ملی استاندارد است و از مراجع ذیصلاح دارای تاییدیه است، گفت: در حال حاضر پروژه های بزرگی با مجموعه های نفت و گاز و پتروشیمی دنبال می کنیم، بیش از ۱۰۰ پروژه فعال داریم و جزو بزرگترین شرکتهای بازرسی است و درواقع امسال تلاش می کنیم فعالیت ها را در حوزه نفت، گازوییل و پتروشیمی توسعه داده و خدمات نوین ارایه دهیم و با دانش ملی به بومی سازی صنعت پتروشیمی کشور کمک کنیم.

وی بیان داشت: ما دو دسته فعالیت کلی داریم برخی فعالیتهای ارجاعی هستند که سازمان استاندارد به شرکتهای بازرسی فنی ارجاع می دهد برخی فعالیت ها نیز جنبه رقابتی دارد یعنی در زمینه کنترل قطعات و زنجیره تامین فعالیت می کنیم.

شجاعی ادامه داد: ۴۰۰ تامین کننده در سطح کشور وجود دارد که در قطعه سازان بازرسان مقیم داریم و قطعاتی را که سازندگان برای خودروسازان تولید می کنند را کنترل کیفیت می کنیم همچنین در حوزه خودروهای وارداتی در زمینه کنترل کیفیت و صدور تاییدیه فعالیت انجام می دهیم. بنابراین باید برای تمامی خودروهای مستعمل و نو تاییدیه بازرسی صادر شود.

وی تصریح کرد: برخی فعالیت های ما به درخواست کارفرمایان است یعنی کارفرما در نظر دارد کیفیت کالای نهایی را بالا ببرد برخی نیز مراجع دولتی و قانونگذار وارد می شوند که در نظر دارند استانداردهای ملی حفظ شود و نهایتا محصولاتی که به مردم عرضه می شود تحت کنترل قرار گیرد بنابراین در واقع ما در بعد دوم نقش حاکمیتی را ایفا می کنیم یعنی این کاری که شرکتهای بازرسی انجام می دهند در گذشته توسط سازمان ملی استاندارد انجام می شد و در راستای واگذاری تصدیگری ما را بعنوان بازوی اجرایی قرار داده و کار را به ما ارجاع می دهد و بر عملکرد ما نیز نظارت دارد.

 مدیرعامل شرکت بازرسی مهندسی ایران گفت: درواقع شرکتهای بازرسی باید دارای تاییدیه سازمان استاندارد و مرکز تایید صلاحیت باشند.

وی ادامه داد: شرکت بازرسی و مهندسی ایران دارای اعتبارات و مجوزهای مختلفی است، تأییده مرکز تأیید صلاحیت، گرید سازمان برنامه و بودجه، پروانه خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت و حتی مجوز فعالیت از وزارت دفاع را داریم و مجوری از سازمان استاندارد داریم که به موجب آن می‌توانیم بازرسی کالا در خارج از کشور را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه ورود به بورس را داریم، گفت: افزایش تنوع خدمات به حدی که بتوانیم متنوع‌ترین خدمات بازرسی را ارائه دهیم، در دستور کار شرکت ما قرار دارد.

شجاعی بیان داشت: در حال حاضر ۲۳۰ شرکت بازرسی در ایران داریم که هر کدام در حوزه‌های خاص و کوچکی هستند اما شرکت بازرسی مهندسی ایران طیف وسیعی از خدمات بازرسی را ارائه می‌دهد به‌طوری که در هر صنعت، رد پای این شرکت دیده می‌شود.

وی ادامه داد: مهمترین هدف از بازرسی بحث کنترل کیفیت است و کمک کننده به دولت یا دیگر کارفرمایان هستیم برای آنکه بتوانند الزامات قانونی را در زمینه استاندارد و کیفیت کالاها رعایت کنند.

وی تاکید کرد: صنعت نفت، گاز و پتروشیمی صنعتی است که به‌شدت وابسته به کالاهای خارجی و لایسنس های بین المللی است، بحث مهم بومی سازی که در داخل ایران شکل گرفت و در سالهای اخیر مورد توجه ویژه دولت و وزارت نفت قرار گرفت، موجب شده تا با توجه به صنعت داخلی، سرمایه‌گذاری خوبی در زمینه داخلی سازی تجهیزات صورت گرفته و در حال انجام است؛ با این وجود هنوز بسیاری از کالاها و تجهیزات خارجی در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی کشور مورد استفاده قرار می گیرد که بازرسی فنی و تأیید کیفیت این کالاها بسیار موضوعی حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: توان شرکت های داخلی باید برای تولید با کیفیت تجهیزات صنعت نفت افزایش یابد و در این زمینه شرکت‌های بازرسی می‌توانند کمک شایان توجهی داشته باشند.

شجاعی گفت: شرکت های بازرسی می‌توانند بازرسی کالاهای خریداری شده را انجام دهند و یا حتی بازرس مواد اولیه ای باشند که به صنعت وارد می‌شود؛ با استفاده از توان شرکت های بازرسی، باید از ورود کالاها و مواد اولیه با کیفیت پایین به پروژه‌های نفتی، گازی و پتروشیمی کشور جلوگیری کرد.

وی گفت؛ با بازرسی کالای در حال ساخت و یا خریداری شده به تأمین کنندگان کالا و شرکت‌های فعال در صنعت نفت و گاز کمک می کنیم،تأمین کنندگان و سازندگان با کیفیت و معتبرتر آشنا شوند و از بروز صدمات بعدی ناشی از استفاده از کالای با کیفیت پایین خودداری کنند.

 مدیرعامل شرکت بازرسی مهندسی ایران تاکید کرد: بخشی از کار بازرسی وابسته به تعرفه های دولتی است، وقتی نرخ تعرفه‌های دولتی منطقی نباشد، می تواند کیفیت کار را تحت تأثیر قرار دهد، اگر تعرفه‌ها منطقی باشد می توانیم حاشیه سود منطقی داشته باشیم و پرداختی مناسبی به دست اندرکاران حوزه بازرسی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز