خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نقشه‌برداری کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

بمب ساعتی فرونشست بیخ گوش مناطق شهری و تاسیسات زیرساختی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۲۶۲

رییس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: موضوع فرونشست عدد نرخ آن نیست و ممکن است نرخ دو سانت فرونشست در سال هم چالش ایجاد کند. مهم این است که نرخ فرونشست به مناطق شهری و تاسیسات زیرساختی کشور نزدیک شده‌است.

علی جاویدانه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تهیه نقشه‌های فرونشستی برابر سراسر کشور اظهار داشت: نقشه‌های فرونشستی تهیه شده را به تمام مراجع تصمیم گیری در سطوح مختلف ملی، محلی و استان ارسال و ارایه کرده‌ایم و مجموعه‌ای نیست که این نقشه‌ها در اختیار آن قرار نگرفته باشد.

وی با بیان اینکه نقشه‌های فرونشستی کل کشور تهیه شده، ادامه داد: نقشه‌های فرونشستی را هم به صورت ملی و هم به صورت بُرشی برای تمام دستگاه‌های مرتبط ارسال کرده‌ایم. سازمان نقشه‌برداری کشور طبق وظیفه خود نقشه پهنه‌های فرونشستی را تهیه کرده و دستگاه‌های متولی باید پاسخ دهند که چرا از اطلاعات این نقشه‌ها برای برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خود استفاده نمی‌کنند. 

رییس سازمان نقشه‌برداری کشور درباره این که چرا نقشه‌های فرونشستی در برنامه‌ای مهم از جمله در بخش‌های مختلف طرح‌های تفصیلی نیامده، گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ١۴٠٠ مصوبه مهمی در این باره داشت که طبق این مصوبه هر ساخت و سازی قبل از شروع از جهت قرارگیری این ساختمان در پهنه فرونشستی باید از سازمان نقشه‌برداری استعلامات مورد نظر را بگیرد و درباره ساخت واحد‌های مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن استعلاماتی صورت گرفت.

جاویدانه با بیان اینکه فرونشست در ایران وضعیت خوبی ندارد، تاکید کرد: موضوع فرونشست عدد نرخ آن نیست و ممکن است نرخ دو سانت فرونشست در سال هم چالش ایجاد کند. مهم این است که نرخ فرونشست به مناطق شهری و تاسیسات زیرساختی کشور نزدیک شده‌ است. 

وی افزود: تصاویری که مردم از ترک خوردگی‌ها یا ریزش‌ جاده و خیابان‌ها می‌بینند شکل بیرونی فرونشست است و فرونشست در اعماق اتفاق می‌افتد و اتفاقاتی در اعماق زمین در حال رخ دادن است که شاید در همان نقطه در سطح زمین علایمی نداشته باشد .

رییس سازمان نقشه‌برداری با بیان اینکه فرونشست مانند بمب ساعتی است، گفت: فرونشست تنها با مطالعات و با ابزارهای علمی قابل ارزیابی است و در برخی از موارد افراد از قبل نمی‌توانند متوجه آن باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز