خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد؛

لزوم توجه به اجرای درست قانون جوانی جمعیت در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۵۷۸

استاندار گیلان بر لزوم توجه به اجرای درست قانون جوانی جمعیت در گیلان تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ ها در حوزه تهدید های گیلان از جمله معضل جوانی جمعیت ورود کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی در جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت استان، اظهار کرد: جوانی جمعیت منجر به ایجاد نشاط در خانواده و در پی آن جامعه شده و برای کشور پویایی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در روند جوانی جمعیت و موالید در گیلان مناسب ولی مطلوب نیست، گفت: در سال گذشته در حوزه جوانی جمعیت اقداماتی خوبی انجام شد ولی به این روند نباید دل خوش بود از این رو باید با اقداماتی عاجل، گیلان را از این وضعیت پیری جمعیت نجات دهیم.

استاندار گیلان، کانون خانواده را مهمترین رکن تربیت و آرامش فرزندان دانست و بیان کرد: نقش بانوان در تربیت فرزندان بسیار مهم است ولی اکنون برخی از بانوان میل به تک فرزندی دارند که باید این مشکل ریشه یابی شوند.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به اجرای درست قانون جوانی جمعیت در گیلان افزود: اجرای قانون جوانی جمعیت از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است ولی در دهه گذشته به این امر توجه جدی نشده و غفلت‌های جبران ناپذیری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه فرزندآوری بر اساس الگوهای موجود، فرهنگ سازی شود، گفت: در فرهنگ و الگوسازی در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت نقش دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بسیار مهم است.

نماینده عالی دولت در گیلان، تک فرزندی را یک تهدید برای جمعیت و جامعه دانست و بیان کرد: تک فرزندی منجر به افسردگی کودکان و نوجوانان می‌شود که این مهم باید توسط نهادهای فرهنگی و به ویژه آموزش و پرورش واکاوی شده و در جلسات ارائه راهکار دهند.

عباسی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید در حوزه تهدیدهای گیلان از جمله معضل جوانی جمعیت ورود کرده و با استفاده از ظرفیت متخصصان و نخبگان حوزه جمعیت به روند حل این مشکل کمک کنند.

وی با تأکید بر اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی به حوزه پسماند و رفع معضل پیری جمعیت در گیلان افزود: دستگاه‌های اجرایی باید بخشی از بودجه فرهنگی خود را به ۲ تهدید گیلان در حوزه پسماند و پیری جمعیت اختصاص دهند و این یک تکلیف است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت برنامه ویژه برای حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر دارد، گفت: اولویت در اعطای تسهیلات به اشتغال خانگی باید با مادران دارای ۲ فرزند با بیشتر باشد ولی برای ترغیت زوج‌های جوان به فرزندآوری، دستگاه‌هایی همانند علوم پزشکی، آموزش و پرورش، بانک‌ها و مسکن و شهرسازی باید در برش استانی طرح‌های تشویقی در حوزه فرزندآوری را در نظر بگیرند.

عباسی با اشاره به نقش تأثیرگذار آموزش و پرورش در تربیت ذهنی کودکان در حوزه جوانی جمعیت افزود: در فرایند تربیت و رشد یک کودک مولفه‌هایی وجود دارد از این رو آموزش و پرورش در کنار رشد علمی، باید به رشد فکری و فرهنگی دانش آموزان نیز توجه کرده و صدمات تک فرزندی را به خانواده‌ها گوش زد کنند.

وی با بیان اینکه برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری باید از فضای شهری و رسانه‌ها نهایت بهره را برد، تصریح کرد: متولیان امور جمعیت باید با حضور در رسانه ملی و خبرگزاری‌ها نسبت به آگاه‌سازی جامعه در خصوص صدمات پیری جمعیت اقدام کرده و با ارائه طرح‌های تشویقی، جوانان را به ازدواج و فرزندآوری ترغیب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز