خبرگزاری کار ایران

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه خبر داد؛

فعالیت 462 خیر مدرسه ساز در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۵۷۱

طی سه سال ۱۲۰ میلیارد تومان برای استانداردسازی مدارس هزینه شد

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه از فعالیت و همکاری 426 خیر مدرسه ساز در استان کرمانشاه خبر داد وگفت : خیرین مدرسه ساز استان در ۶ سال گذشته 375 میلیارد تومان به مدرسه سازی در استان کمک کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مرزبان نظری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری بیست‌و ششمین جشنواره استانی خیرین مدرسه‌ساز در روز 27 اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: از جشنواره بیستم در سال 96 تا به امروز 529 تعهد در راستای انجام 529 پروژه با 375 میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی ایران قوی را نیازمند مدرسه قوی دانست و به فعالیت 426 خیر مدرسه‌ساز در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد 268 آقا، 76 نفر خانم و 82 مورد از مجامع حقوقی هستند.مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه مشارکت خیرین در سال 1402 را 73 میلیارد تومان در راستای ساخت بیش از 104 مدرسه عنوان کرد و افزود: مشارکت امسال برای جذب 120 میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است.

وی در خصوص پروژه‌های در دست اجرا، افزود: 136 پروژه با 400 کلاس درس در دست اجرا داریم که 110 باب مدرسه از این تعداد (بیش از 90 درصد) با مشارکت خیرین انجام می‌شود.

نظری با بیان اینکه در سال 1402 حدود 83 مدرسه، فضای ورزشی و آموزشی با 189 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده شده است، خاطرنشان کرد: 171 هزار مترمربع از نظر زیربنا به فضاهای آموزشی استان اضافه شد.وی برنامه مهرماه سال‌جاری را در تحویل 38 مدرسه به آموزش و پرورش استان بیان کرد و افزود: امیدواریم با کمک خیرین این تعداد افزایش یابد.وی با اشاره به وجود 220 مدرسه کانکسی در استان، گفت: براساس طرح شهید پناهی قرار است در روستاهایی که از مدرسه کانکسی برای بیش از 10 نفر دانش‌آموز استفاده می‌شود، یک واحد آموزشی مقاوم ساخته شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه گفت: بعد از پالایش‌های صورت گرفته 107 مدرسه آمار بالای 10 نفر دانش‌آموز داریم که وارد فاز اجرایی شده و تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه 8.8 درصد مدارس استان تخریبی هستند، اظهار کرد: 72 درصد مدارس استان استحکام لازم را دارند، اما 20 درصد مدارس استان نیازمند بازسازی هستند.

وی در بحث استانداردسازی سیستم گرمایشی به هزینه نزدیک به‌ 120 میلیارد تومانی از سال 99 تا سال 1401 اشاره و بیان کرد: در مهرماه 1401 تمامی بخاری‌های نفتی‌ مدارس سطح استان جمع شد و در مدارس کانکسی هم از سیستم گرمایشی ایمن؛ (رادیاتور برقی) استفاده می‌شود.

نظری اضافه کرد: سال گذشته 25 میلیارد تومان صرف اصلاح و تعمیرات سیستم‌های گرمایشی مدارس استان شد.وی با اشاره به خدمات ارائه شده در بحث آسفالت و ایزبام، تصریح کرد: 34 میلیارد تومان در سال گذشته و از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز 22 میلیارد تومان صرف ایزوبام و آسفالت مدارس شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه در راستای حذف مدارس خطرآفرین در حاشیه‌ شهر در راستای بحث محرومیت‌زدایی به قرارداد کشوری با امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: 92 مدرسه در استان از این محل احداث و بازسازی می‌شود.وی رقم تعمیرات اساسی فضاهای آموزشی استان طی سال گذشته را 14 میلیارد تومان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از سال 1400 تا 1402 نزدیک به 460 چشمه سرویس بهداشتی با اعتباری بیش از 25 میلیارد تومان بازسازی و احداث شده است.

وی سرانه فضای آموزشی استان را 6.2 متر اعلام کرد و افزود: بیشترین سرانه آموزشی با عدد 11.5 متر مربوط به شهرستان گبلانغرب و کم‌ترین با رقم 3.9 مربوط به شهرستان جوانرود است.نظری با بیان اینکه امسال 15 درصد اعتبارات تملک دارایی استان در اختیار مدرسه‌سازی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: اگر خیری در ساخت مدرسه سهم خود را کامل کند بدون وقفه دولت هزینه را تأمین و کار را به سرانجام می‌رساند.

افتخاری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه نیز در ادامه گفت: کرمانشاهی ها از ایام قدیم مردمانی بودند که در امر خیر سرمایه گذاری می کردند به طوری که نمونه های زیادی از آثار خیرین هنوز هم پابرجاست.

وی افزود: در آموزش و پرورش از سال ۱۳۶۵ مدرسه سازی مردمی به صورت رسمی با نام جهاد مدرسه سازی آغاز شد و از سال ۸۴ مجمع خیرین مدرسه ساز جای جهاد مدرسه سازی را گرفت و هر روز به تعداد خیرین مدرسه ساز اضافه می شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان بیان داشت: در ابتدا ۲۰ درصد از مدارس توسط خیرین ساخته می شد اما در حال حاضر این آمار افزایش چشمگیری یافته و سهم خیرین از ساخت مدرسه به ۹۰ درصد رسیده است.

وی گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه علاوه بر مدرسه سازی کار دیگری به نام مدرسه یاری نیز انجام می شود به طوری که در طول سال تحصیلی کمک های خیرین به مدارس حاشیه شهر صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز