خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توانمندسازی ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار در ۱۶ استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۷۸۱

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از توانمندسازی ۱۰ هزار زنان سرپرست خانوار کمتر از ۵۰ سال غیرتحت حمایت دستگاه‌های حمایتی در ۱۶ استان خبر داد.

«حبیب الله آسوده» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کمتر از ۵۰ سال غیرتحت حمایت دستگاه‌های حمایتی، از اواخر سال ۱۴۰۱ شروع شد. در واقع این طرح مربوط به مصوبه مجلس و وزارت کشور و شورای اجتماعی کشور بود.

وی ادامه داد: کمیته امداد نیز در همکاری مشترک با وزارت کشور و شورای اجتماعی کشور از ظرفیت گروه‌های مردمی و مراکز نیکوکاری استفاده کرد و توانستیم ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار کمتر از ۵۰ سال غیرتحت حمایت دستگاه‌های حمایتی را در ۱۶ استان کشور براساس شاخص‌ها و قواعدی که تعیین شده بود شناسایی کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: از اوایل ۱۴۰۲ نیز اقدامات لازم برای توانمندسازی این زنان آغاز شده است و بحث‌های توانمندسازی فعلا در عرصه اشتغال، مهارت و کاریابی و… انجام شده است و در حال حاضر ۱۰ هزار خانواری که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند و در واقع جزو دهک‌های یک تا ۵ بودند با کمک اعتباراتی که تخصیص داده شده است و همچنین تسهیلاتی که از طریق وام‌های کمیته امداد و بعضا کمک‌های مردمی مراکز نیکوکاری در مسیر کار قرار گرفته‌اند.

آسوده خاطرنشان کرد: البته علیرغم اینکه این طرح به پایان رسیده است، اما کار را رها نمی‌کنیم و به مراکز نیکوکاری توصیه کرده‌ایم که این کار را ادامه دهند. اگر جایی نیاز به ارائه تسهیلات بود نیز از تسهیلات کمیته امداد استفاده کنیم و همچنین اگر نیاز به آموزشی بود نیز ارائه شود تا افراد توانمند شده و روی پای خود بایستند.

وی ادامه داد: این طرح در ۱۶ استان کشور اجرا شده است، البته به صورت خیلی مختصر در ۷ الی ۸ استان کار را با حدود هزار نفر دیگر نیز از اواخر سال ۱۴۰۲ شروع کرده‌ایم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره نظارت بر مراکز نیکوکاری تصریح کرد: نظارت ما بر مراکز نیکوکاری یک نظارت سامانه‌ای است که از طریق سامانه شبکه‌های مردمی نیکوکاری به صورت کامل رصد می‌شوند. همچنین منابع جذب شده و منابع هزینه‌ای این مراکز به صورت کامل در این سامانه رصد می‌شود. نکته دوم بحث مالی این مراکز است و از آنجا که تکلیف شده است که مراکز نیکوکاری باید حساب‌های خود را در صندوق امداد ولایت انجام دهند بحث‌های مالی از طریق شبکه نیکوکاری در این صندوق نظارت می‌شود.

آسوده خاطرنشان کرد: همچنین نظارت مرسوم در ادارات شهرستانی ما توسط همکاران‌مان در حوزه مشارکت‌ها انجام می‌شود. نظارت عالیه نیز توسط اداره کل بازرسی و نظارت کمیته امداد در استان‌ها و نظارت‌شان در شهرستان‌ها انجام می‌شود و لذا ۳ الی ۴ لایه حمایتی داریم و همچنین با توجه به اینکه گروه‌های مردمی هستند نظارت مردم نیز بر این مراکز وجود دارد و اگر موردی باشد از طریق مردم به ما انتقال داده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر تخلف این مراکز تخلفی باشد که باعث بی‌اعتمادی مردم شده و تخلف مالی باشد و قابل جبران نباشد، قطعا مجوز لغو و مرکز نیکوکاری تعطیل می‌شود. الحمدالله ما تاکنون در بحث تخلفات اینقدر با تعداد کم مواجه بوده‌ایم که قابل گفتن نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز