خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

نقدینگی از مهمترین موضوعات حوزه سلامت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۵۸۲

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: یکی از افتخارات ما این است که در حال حاضر بخش زیادی از بیمارستان‌های تازه تاسیس با تجهیزات پزشکی تولید داخل تجهیز می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید حیدر محمدی در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ایران هلث گفت: این نمایشگاه رویدادی برای گردهمایی جمع بزرگی از تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و محیطی برای رقابت و عرضه محصولات ایرانی به مراکز فعال ارائه‌دهنده خدمات سلامت است.

وی با تاکید براینکه در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی شرایط رو به ‌رشد است، گفت: ۱۷۰۰ شرکت در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی فعال هستند که ۴۰۰ شرکت از این تعداد، دانش‌بنیان هستند و در حوزه تجهیزات و ملزومات فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: باید به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک شود تا بتوانند ایده‌های خود را به محصول تبدیل کنند؛ بخش زیادی از نیازهای ما همین ایده‌هایی است که بعضاً به محصول تبدیل نمی‌شوند؛ درحالی‌که با ادغام صنعت و پژوهش می‌توانیم محصولات موردنیاز کشور را تامین کنیم.

وی  با اشاره به مشکلات تامین ونتیلاتور در ایام کرونا گفت: در حال حاضر به یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان ونتیلاتور حتی به اروپا تبدیل شده‌ایم. تولید سی‌تی‌اسکن، اکسیژن‌ساز و محصولات دیگر و صادرات آن به کشورهای مختلف و ورود بعضی از شرکت‌ها به حوزه تولید دستگاه ام‌آرآی از دستاوردهای حوزه تجهیزات پزشکی است.

وی ادامه داد: نقدینگی یکی از مهم‌ترین موضوعات این حوزه است که باهمت سازمان برنامه بودجه در روزهای اخیر مقرر شد اعتبارات مناسبی به تامین اجتماعی داده شود تا بتواند بدهی خود را به مراکز درمانی پرداخت کند.

معاون وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر مطالبات شرکت‌های حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی تامین نقدینگی است؛ شرکت‌های بزرگ با صادرات خوبی که دارند می‌توانند نیاز خود را در حوزه نقدینگی تامین کنند، بر همین اساس تلاش می‌کنیم که تولیدکنندگان بیشتری به حوزه صادرات ورود کنند، همچنین در حاشیه نمایشگاه جلساتی برای توسعه صادرات با شرکت‌ها خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: امروز از افتخارات ما تجهیز بیمارستان‌های تازه تاسیس با تجهیزات تولید داخل است. خوشبختانه روند تولید در حوزه تجهیزات پزشکی رو به‌ رشد است و امیدواریم که در سالیان آتی بتوانیم در حوزه تجهیزات پزشکی به خودکفایی برسیم و معتقدیم یکی از ابزارهای مهم برای رسیدن به این هدف توسعه صادرات است.

محمدی ادامه داد: از جمله اقدامات صورت‌گرفته در حوزه تجهیزات پزشکی اعطای سیاست‌های بلندمدت به شرکت‌ها، تخصیص ارز موردنیاز شرکت‌ها با کمک بانک مرکزی و پیگیری سازمان غذا و دارو و تلاش این سازمان برای تامین نقدینگی و با کمک بانک مرکزی برای اخذ تسهیلات ریالی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز